اینترنت اکسپلورر 7 هدف حمله مهاجمان قرار گرفت

مایکروسافت با اعلام اخطار جدی به کاربران مرورگر اینترنتی Internet Explorer 7، حملات هکرها به این نرم افزار را تایید کرد.

کمپانی مایکروسافت توضیحات دقیقی در اینباره منتشر نکرده است اما وجود تعداد محدودی گزارش حمله را مورد تایید قرار داده است. این حمله از آسیب پذیری مشخصی در دستورات "شاخص منبع یکنواخت" URI درخواست شده از مرورگر برای اجرای نرم افزارهای کاربردی ثالث، استفاده می کند.

این آسیب پذیری در تاریخ 10 اکتبر سال جاری میلادی به اطلاع عموم رسید.گفتنی است که سیستم عامل ویندوز ویستا به این آسیب پذیری آلوده نمی باشد و فقط سیستم عامل های ویندوز اکس پی و ویندوز سرور 2003 ناتوانی در صورت ایجاد چنین حملاتی نشان داده اند.

سرویس امنیت کامپیوتری Secunia میزان ریسک خطر این آسیب پذیری را "خیلی بحرانی" اعلام کرده است.

مرکز تیم پاسخگوی امنیتی مایکروسافت اظهار کرده است که اصلاحیه رفع این اشکال امنیتی در دست بررسی و ساخت می باشد اما تاریخ دقیق عرضه آن مشخص نیست. اجرای موفقیت آمیز حمله به رایانه های آسیب پذیر موجب اجرای ShellExcute و در نهایت دسترسی برای اجرای دیگر نرم افزارها خواهد شد.

شرکت مایکروسافت و سرویس امنیتی Secunia به کاربران اینترنت اکسپلورر 7پیشنهاد می کنند تا هنگام عرضه بروزرسان امنیتی از مشاهده سایت های نامطمئن، ایمیل های مشکوک و اجرای آدرس های آلوده خودداری نمایند.
راهنمای امنیتی

نظرات 3 + ارسال نظر
سهیل سه‌شنبه 8 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 10:01 ق.ظ http://loveyou.blogsky.com

سلام دوست قدیمی من . خوبی ؟ وبلاگ قشنگ و نازی داری . خوشحالم که اومدم وبلاگت . خیلی قشنگ بود . بازم می یام پیشت آخه از اینجا خوشم اومد . راستی منم به روزم . خوشحالم می کنی بی یای و از خودت برام توی قسمت نظرات یادگاری بذاری . مرسی

نازنین چهارشنبه 9 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 09:45 ق.ظ http://nazaninnima.persianblog.ir

مثل همیشه خوندم و استفاده کردم . چشم راهنمایی هایت را بکار میگیرم . همیشه موفق و پیروز باشی ./// دیگه پیشم نمی یای نکنه فراموشم کردی ؟!!!!
تنها تر از همیشه
جام می ام تهی و جام غمم پر است
وز جام دل مپرس
کاین جام را به سنگ صبوری شکسته ام! ...
دل شکسته و تنها چشم انتظارم ..............................

نرمن در ب در جمعه 11 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 11:17 ق.ظ http://comein.coo.ir

به سلام...!
ما که همیشه حال شما را جویاییم!!:ی....
درس و مشقم فعلا که بدک نیست...میگذرونیم!
انشاالله تا یکی دو هفته دیگه آپدیت میکنم...
شاد باشی...
خدانگهدار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد