راه اندازی موتور جستجوی ویکی پدیا

طراح دایره‌المعارف اینترنتی مشهور "ویکی‌پدیا" ((www.wikipedia.org‬ اعلام کرد در سه ماهه چهارم سال میلادی جاری موتور جستجوی خود را که می‌تواند رقیبی برای موتورهای جستجوی "گوگل" و "یاهو" باشد، در اینترنت راه‌اندازی خواهد کرد. طرح راه‌اندازی این موتور جستجو در شرکت "ویکیا" که توسط "جیمی ویلز" موسس "ویکیپدیا" راه‌اندازی شده‌است، دنبال می‌شود. "ویلز" اعلام کرده است در این موتور جستجو از همان ایده‌ای که سبب موفقیت دایره‌المعارف "ویکیپدیا" شد، یعنی مشارکت مستقیم کاربران اینترنت، استفاده خواهد شد. موتور جستجوی جدید دارای کد باز است و این بدان معناست که شرکت "ویکیا" فناوری‌های مورد استفاده در این جستجوگر اینترنتی را در اختیار تمامی برنامه‌نویسان و علاقه‌مندان قرار می‌دهد تا این محققان بتوانند به صورت داوطلبانه در آزمایش و بهبود آن همکاری کنند. به گفته "ویلز"، در گذشته نیز تلاشهایی برای راه‌اندازی موتورهای جستجوی دارای کدباز انجام گرفته اما مشکل اساسی در این راه، آزمایش گسترده الگوریتم‌های مورد استفاده در این قبیل موتورهای جستجو است. partizanha.blogsky.com
الگوریتم مورد استفاده هر موتور جستجو در واقع فناوری اصلی آن است که در قلب آن جای گرفته و دقت نتایج استخراج شده توسط موتور جستجو بدان بستگی دارد. وی افزود: ایجاد و آزمایش یک الگوریتم کارامد برای جستجوی اینترنت نیازمند سرمایه‌گذاری گسترده در زمین سخت‌افزارهای مورد نیاز موتور جستجو است و شرکت "ویکیا" در آینده تلاش می‌کند منابع سخت‌افزاری مورد نیاز افرادی را که خواهان آزمایش الگوریتم یاد شده هستند، فراهم کند.
ویلز اعلام کرد نگارش آزمایشی و ابتدایی موتور جستجوی جدید در سال جاری راه‌اندازی شده و فناوری به کار رفته در آن در اختیار محققان علاقه‌مند قرار می‌گیرد تا اشکالات و ایرادهای احتمالی آن شناسایی شده و سرعت بهبود آن با کمک همین افراد افزایش یابد. وی همچنین با انتقاد از توجه بیش از حد به موتور جستجوی "گوگل" یادآور شد که هرچند "گوگل" در بسیاری موارد کاملا موفق بوده است اما حقیقت این است که شهرت آن باعث پوشیده ماندن برخی ضعفهای آن نیز شده‌است. وی افزود "گوگل" در بسیاری موارد هنگام جستجوی یک کلید واژه قادر به ارائه هیچ اطلاعات مفیدی به کاربران نیست و بسیاری لینکهای استخراج شده توسط "گوگل" کاربران را به سوی وب سایتهای بی‌فایده و گاه حتی خطرناک هدایت می‌کنند که در موتور جستجوی "ویکیا" سعی می‌شود این قبیل مشکلات با همکاری خود کاربران برطرف شوند. موسس دایره‌المعارف "ویکیپدیا" اعلام کرد تمامی الگوریتم و فناوری به کار رفته در موتور جستجوی جدید در اختیار تمامی علاقه‌مندان قرار می‌گیرد و این بدان معناست که افراد دیگری ممکن است با استفاده از همین فناوری در آینده موتورهای جستجوی خود را راه‌اندازی کنند اما به هر حال پیش‌بینی می‌شود سایت اصلی موتور جستجوی "ویکیا" دست کم بین ‪ ۲‬تا ‪ ۳‬درصد از سهم بازار موتورهای جستجوی اینترنتی را به خود اختصاص خواهد داد. الگوریتم‌های مورد استفاده در موتورهای جستجو در حقیقت دانش کاملا محرمانه شرکتهایی نظیر "گوگل" و "یاهو" هستند که به شدت از این دانش حراست می‌شود. یکی از وظایف مهم این الگوریتم‌ها، تعیین این مطلب است که در زمان جستجوی یک کلید واژه توسط کاربر، کدام سایتها بالاتر از بقیه توسط موتور جستجو فهرست شوند. برخی کارشناسان اینترنتی عقیده دارند اگر این الگوریتم به شکل عمومی منتشر شود، صاحبان وب سایتها می‌توانند با توجه به آن الگوریتم سایت خود را به گونه‌ای تغییر بدهند که موتور جستجو، سایت آنها را در بالای فهرست سایتهای استخراج شده، قرار دهد که این وضعیت می‌تواند به منبع در آمد جدید هکرها و ارسال‌کنندگان هرزنامه‌ها بدل شود. ویلز ابراز امیدواری کرده‌است کاربران موتور جستجوی "ویکیا" سایتهایی را که با این روش قصد سوء‌استفاده از این موتور جستجو دارند، شناسایی کنند و به گردانندگان موتور جستجو اطلاع دهند.

نرم افزاری برای پیدا کردن کرک وسریال

اگر به دنبال کرک یا سریال نامبر یک نرم افزار هستید ولی نمی توانید پیدا کنید، خوب یکی از افراد شرکت گوگل با نام مستعار YouKing


نرم افزاری رو برای حل این مشکل طراحی کرده است. اسم آن Craagle هستش با یک الگوریتم بسیار دقیق و جالب به دنبال کرک و یا سریال نامبر مورد نظرتون در بین سایت های مشهور میگردد.



یکی از مزیت های بسیار عالی این نرم افزار سرعت بالا و دقیق اون هستش. حتی شما میتونید کاور یا لوگو محصول مورد نظرتون رو هم با این نرم افزار پیدا کنید. تمام حقوق مادی این نرم افزار به سازمان یونیسف، واگذار شده.



لینک دانلود


سرکوب دانشجویان فعال سیاسی

خبرها حاکی از این است که در یک اقدام رسمی تلافی جویانه معاونت آموزشی دانشگاه امیرکبیر حکم اخراج 54 دانشجو را که دسامبر گذشته در تظاهرات اعتراض آمیز علیه محمود احمدی نژاد شرکت کرده بودند صادر، و نامه عدم معافیت این دانشجویان از خدمت نظام وظیفه را آماده کرده است. خبرنامه امیرکبیر در گزارش خود در این زمینه با اشاره به برخوردهای تنبیهی و سخت گیرانه در قبال دانشجویانی که فعالیت سیاسی و انتقادی دارند خاطرنشان می سازد که در مقابل برخی دانشجویان عضو تشکل های وابسته به حاکمیت از بسیاری امکانات آموزشی مانند تغییر رشته یا تحصیل در دو رشته بهره مند می شوند . تظاهرات دانشجویان امیر کبیر که طی آن فریادهای مرگ بر دیکتاتور شنیده می شد، و عکس احمدی نژاد را می سوزاندند، نخستین اعتراض علنی علیه رئیس دولت نهم بود که بازتاب گسترده ای در محافل مختلف داشت. و اثرات آن در انتخابات شوراهای شهر که روز جمعه ی همان هفته که در ماه دسامبر برگزار شد، و طی آن مردم به رأی دادن به کاندیداهای مخالف رئیس جمهور، نارضایتی خود را از حکومت وی ابراز داشتند نمایان گردید. به گفته ی خبرنگار نیویورک تایمز در تهران، این تظاهرات اساساً عایده ای از استیصال عمومی نسبت به سرکوب آزادی های مدنی، سیاست های غلط اقتصادی و لفاظی های احمدی نژاد علیه غرب بود که بسیاری معتقدند باعث انزوای ایران در جامعه بین المللی می شود. آمار و ارقام نشان از بالا گرفتن موج سرکوب دانشجویان معترض به حکومت دارد. تنها در یک ماه گذشته بیش از پنجاه دانشجو به دادسراهای انقلاب و عمومی، یا کمیته های انضباطی دانشگاه ها احضار شدند و برای بیش از 40 دانشجو محکومیت های مبنی بر محرومیت از تحصیل، و یا توبیخ کتبی صادر شده است. همچنین حدود 10 دانشجو در چند هفته اخیر دستگیر شدند. تشکل دانشجویی تحکیم وحدت در اعلامیه ای در خصوص وقایع اخیر دانشگاههای کشور از وجود عزمی جدی در دولت احمدی نژاد برای حذف منتقدان خبر داده است و هشدار می دهد که در دانشگاههای کشور که باید مهد آزاد اندیشی و استقلال باشند، برخورد غیر قانونی با منتقدان به ابزار ارتقای علمی بدل گشته و با ادامه این روند بی شک وضعیت علمی دانشگاهها نیز در معرض آسیبی جدی خواهد بود.



حسن زارع زاده اردشیر فعال دانشجویی می گوید در این خصوص می گوید: این روند برخورد با دانشجویان تاثیرات روانی بر روی دانشجویان می گذارد، و همین مسئله منجر به فرار مغزها از کشور می شود. صددر صد این روند به وضعیت علمی کشورمان آسیب جدی خواند رساند. متاسفانه دلیل مشخصی مبنی بر اخراج دانشجویان داده نشده ، خود دانشجویان خیلی تلاش می کنند که بفهمند به چه دلیلی آنها را از تحصیل محروم می کنند. نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که این دانشجویان را می خواهند به خدمت سربازی بفرستند، قبل از اینکه مراحل اداری کاری آنها طی شود، مسئولین دانشگاه امیر کبیر تلاش می کنند برای این دانشجویان برگه اعزام به خدمت سربازی را صادر کنند. یکی از دلایل اصلی قضیه این است که دانشگاه امیرکبیر الآن پرچم حرکت های دانشجویی را در دست گرفته و بخاطر اهمیت این دانشگاه بیشترین فشارها را به دانشجویان این دانشگاه می آورند. دکتر رهایی رئیس دانشگاه امیر کبیر در عرض 210 روز کاری از 20 آبان 84 تا 20 دی ماه 85 ؛ 368 محدودیت علیه دانشجویان این دانشگاه اعمال کرده است.


آنها به دانشجویانی که فعالیت های سیاسی انجام می دهند ستاره می دهند.دانشجویان ستاره دار کسانی هستند که از طرف وزارت علوم به یکسری نهادها برای اعمال فشار معرفی می شوند.


دانشجویان یک ستاره معمولاً با یک تعهد، اجازه می دهند تا ثبت نام کنند. دانشجویان دو ستاره را استعلام می کنند و اگر جواب استعلام مثبت بود، آنها هم اجازه ثبت نام دارند. ولی در مورد دانشجویان سه ستاره چنین امکانی متاسفانه وجود ندارد که بتوانند به تحصیل بپردازند. این دانشجویان ستاره دار کسانی هستند که در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کردند، نمره قبولی آوردند و حتی جواب آزمون هم برای آنها پست شده ولی نهایتاً وقتی که برای ثبت نام مراجعه می کنند، متاسفانه جلوی آنها گرفته می شود و اجازه نمی دهند که در دانشگاه ثبت نام کنند.


بنابراین دولت تلاش می کند که با گماردن یکسری افرادی در دانشگاهها و آموزش عالی که چهره های امنیتی و نظامی هستند، جلوی فعالیت های دانشجویی را بگیرند و این محرومیت های تحصیلی که الان حدود 300 نفر در طی یکسال گذشته از تحصیل محروم شدند، محصول همین رفتار دولت است.


وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی سرمایه گذاری عجیبی کرده است برای نفوذ در تشکل های دانشجویی و یا جمع های دانشجویی در خارج از دانشگاه، خوابگاه ؛ بخاطر اینکه در بین دانشجویان مشکلات روانی و اخلاقی بجود بیاورد. برای اینکه دانشگاه در حال حاضر تنها نقطه ی عطف دموکراسی و آزادی خواهی بشمار می رود.

نقض حقوق بشر - وضعیت احمد باطبی

علی عزیزی نایب دبیر انجمن اسلامی دانشگاه امیر کبیر می گوید برخورد شدید با فعالان سیاسی دانشگاه به منظور افزایش هزینه فعالیت های سیاسی دانشجویان صورت می گیرد، چرا که تنها نهادی که به خاطر عدم ارتباط با حاکمیت و درگیر نبودن مصلحت سنجی سیاسی می تواند صدای مطالبات مردم ایران باشد، دانشگاه است .



گفتگویی را می خوانیم با رویا تیموری فعال حقوق بشر


آیا نهاد دیگری در جمهوری اسلامی (بغیر از دانشگاه) برای حق طلبی مردم وجود ندارد؟


... حقیقتاً وجود ندارد، حتی دانشجوهای فعال را هم که می بینید، آنها را با ستاره مشخص می کنند، وقتی که شما می بینید حیات دانشگاه را قبرستان یا آرامگاهی برای شهیدان کرده اند، فکر می کنید چه روحیه ای برای دانشجویان باقی می گذارد.


احمد باطبی مدتهاست که در بند 209 زندان اوین بازداشت شده بود و اخیراً به بند 350 زندان اوین منتقل شده . در آنجا از بس که به او فشار آورده اند، او دچار تشنج اعصاب شده و دوبار دست به اعتصاب غذا زده و آخرین باری که ایشون مشکل روحی و جسمی پیدا کردند، هم بندی های او، او را رو برانکارد گذاشتند و به بهداری بردند، بخاطر اینکه مسئولین زندان اصلاً اهمیتی به وضعیت باطبی نمی دادند. partizanha.blogsky.comبلافاصله وقتی که دکتر احمد را می بیند ، او را به بیمارستان منتقل می کنند. من طی صحبتی که با پدر احمد باطبی داشتم، ایشون به من گفتند زمانی که فهمیدند پسرشون را به بیمارستان بردند بلافاصله خودشون را به آنجا رساندند و ایشون گفتند اصلاً انگار که احمد در کما بود، از بس که از لحاظ روحی و جسمی حالش خراب شده بود. در بیمارستان از او MRI می گیرند، ولی بدون اینکه منتظر جواب MRI بشوند، فوراً او را دوباره به زندان بر می گردانند. یکی دو روز بعد همسر باطبی سمیه بیانات در حالی که از محل کارش در شهر گرگان به منزل می رفته، ماشینی جلوی پای او می ایستد و یک کاغذ به او می دهد و ایشون را به جایی می برند که خانواده اش اصلاً نمی دانستند کجاست. سمیه شب به خانه نمیاد و خانواده اش نگران می شوند و به همه جا تماس می گیرند. فردا سمیه از زندان به خانه زنگ می زند که من در زندان زنان گرگان هستم و من نمی دانم برای چی اینجا هستم! و بعد هم دولت جمهوری اسلامی اعلام کرد که ایشون به جرم جعل اسناد بازداشت شدند، در صورتی که ما می دونیم که سیمه بیانات یک دکتر دندانپزشک است و همسر یک مبارز واقعی و هیچوقت همچین کاری را انجام نمی دهد. این فقط نشان می دهد که دولت جمهوری اسلامی در حال پرونده سازی برای سمیه بیانات است . که از این طریق فشار های روحی را بر احمد باطبی بیاورند و همانطوری که دیدیم در چندین سال گذشته کاری که دولت جمهوری اسلامی انجام می دهد برای حذف کردن زندانیان سیاسی این است که این زندانیان را آنقدر زیر فشار روحی قرار می دهند که آنها دست به اعتصاب های دراز مدت می زنند و نهایتاً جان خودشون رو از دست می دهند. همانطور که ولی الله طیف مهدوی و یا زنده یاد اکبر محمدی این طور شدند. و احمد باطبی تقریباً آخرین بازمانده 18 تیر است و با این ترفند دولت ایران تصمیم گرفته ، که پرونده 18 تیر را به کلی ببندد. روز چهارشنبه 28 فوریه کمیته نجات برای جان احمد باطبی، این روز را روز جهانی احمد باطبی اعلام کرده و در سراسر دنیا تمامی فعالین حقوق بشر تظاهراتی خواهند داشت در مقابل سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری . ما خواهان آزادی احمد باطبی و سایر زندانیان سیاسی هستیم. وقتی شما نگاه می کنید که شهرام جزایری با تمام این جرم هایی که انجام داده، آزادانه در دبی گشت و گذار می کنه برای خودش و کسانی مثل احمد باطبی و دیگران فقط بخاطر هم فکر نبودن با دولت اسلامی و مخالفت با جمهوری اسلامی به بند کشیده شدند واقعاً نشان می دهد که دولت جمهوری اسلامی چقدر سرکوب را انجام می دهد و چقدر خودی و غیر خودی دارد!


کیوان رفیعی از فعالان حقوق بشر می باشد و در 18 تیر دستگیر شده ، مدت 249 روز در زندان انفرادی بودند. اجازه گرفتن وکیل به ایشون داده نمیشه! هفته گذشته ایشون را با خوراندن 300 تا قرص در عرض یک هفته برای گرفتن اعترافات دروغین زور کرده اند.



یکی از مشکلاتی که وکلای دادگستری دارند این است که وقتی که دفاع از متهمین پرونده های سیاسی را بر عهد می گیرند دولت جمهوری اسلامی برای خود آنها پرونده سازی می کند و آنها را مورد اذیت و آزاد قرار می دهد.نمونه بارز این جریان ناصر زر افشان وکیل پرونده قتل های زنجیره ای و یا عبدالفتاح سلطانی .


چندی پیش (بیش از یک سال پیش) رئیس دادگستری تهران به رئیس قوه قضائیه گزارشی را تسلیم می کند در مورد موارد گسترده نقض حقوق شهروندی در زندانها، که از اون جمله استفاده از چشم بند، ضرب و شتم متهمان، تعیین تکلیف نشدن متهمان ، طولانی شدن مدت تحقیقات، زندان به خطر نوجوان 13 ساله بخاطر دزدیدن یک مرغ در بدترین بازداشتگاهها ، نگهداری پیرزن متولد 1311 در زندان بخاطر ناتوانی مالی، دستگیری زنی بجای شوهرش که متهم به جرائم مواد مخدر شده و بلا تکلیف بودن 1400 زندانی یکی از زندانها از موارد نقض حقوق شهروندی در ایران است.