چگونه می توان راه درست انجام دادن هر کاری را پیدا کرد ؟

ما در زندگی شخصی خود باید تصمیمات زیادی بگیریم ، از تصمیمات کوچک گرفته ، مثل اینکه امروز ظهر ناهار چه بخوریم ، تا تصمیمات بزرگ ، مثل اینکه چه شغلی انتخاب کنیم .در زندگی اجتماعی نیز تصمیمات زیادی گرفته می شود ، از تصمیمات کوچک گرفته ، مثل اینکه در میدان شهر چه گلی بکاریم ، تا تصمیمات بزرگ مثل اینکه بودجه کشور را چگونه تنظیم کنیم .اما تصمیم گیری کار دشواری است و حتی تصمیمات کوچک ماهم ممکن است پیامدهای پیش بینی نشده مهمی داشته باشد . چطور حقیقت را پیدا کنیم ؟ چطور مطمئن شویم که تصمیم درستی گرفته ایم ؟partizanha.blogsky.com


جستجوی حقیقت –یا تحقیق-روشی است که مدتهاست دانشمندان به آن دست یافته اند و با بکار بردن همین روشها است که علوم اینقدر پیشرفت کرده اند . چرا ما نیز در زندگی شخصی و اجتماعی خود، از همین روش که اعتبار آن به اثبات رسیده است، استفاده نکنیم ؟ بسیاری از افراد و جوامع این کار را کرده اند و بسیار هم موفق بوده اند؛ پس بیاییدماهم این روش را بیاموزیم و به کار بریم .


به گفته گاستون باشلار ، فیلسوف فرانسوی ، هر تحقیقی سه مرحله دارد : گسستن و ساختن و سنجیدن .*


منظور از گسستن غلبه بر پیشداوری هاست . باید باورهای قبلی خود را درباره موضوع مورد تحقیق کنار بگذاریم تا بتوانیم منصفانه به دنبال حقیقت بگردیم . به این منظور باید به دنبال سابقه تحقیق باشیم ؛ یعنی با کسانی که در این موضوع تجربه ای دارند مشورت کنیم و نوشته هایی را که در این موضوع موجودند، مطالعه و بررسی کنیم .


مرحله بعد ساختن است ، یعنی بر اساس نتایج بررسی خود در مرحله قبل، پاسخی برای سؤال خود می یابیم و نظری به ذهنمان می رسد که بر اساس آن می توانیم روش کار و عملیات اجرایی و نتایج احتمالی را پیش بینی کنیم .


مرحله سنجیدن ، مقایسه نظر با واقعیت است ؛ یعنی اثبات درستی یا نادرستی نظریه از راه تجربه .


در انجام هر کاری و گرفتن هر تصمیمی نیز؛ همین سه مرحله باید طی شود :


ابتدا باید منابع مربوط به موضوع مورد نظر را دقیقأ بررسی کنیم . هر چه بیشتر این منابع را بررسی کنیم ، بیشتر با جنبه های مختلف موضوع و دیدگاههای مختلف درباره آن، آشنا می شویم و ذهنمان وسعت بیشتری می یابد . نظریات علمی و دینی و تجربیات افراد ، همه در این مرحله به کار می آید .


مرحله بعد ، مرحله اصلی تصمیم گیری است ؛ یعنی تعیین هدف و برنامه ریزی برای رسیدن به آن . تمام کسانی که تصمیم مذکور به آنان مربوط می شود باید در این مرحله شریک باشند و به توافق برسند تا برنامه کار کاملأ برای همه روشن باشد و همه بدانند چه سهمی به عهده دارند .


مرحله بعد ، مرحله عمل است . تصمیم اجرا می شود و نتایج حاصل از عمل با اهدافی که در مرحله قبل داشتیم مقایسه می گردد تا میزان موفقیت معلوم شود . این کار باید مرحله به مرحله صورت گیرد تا در صورت لزوم اصلاحاتی در برنامه قبلی اعمال شود .


بر طبق روش علمی ،حقیقت هیچ چیز از ابتدا معلوم نیست و حقیقت مطلق هم هرگز دست یافتنی نیست . در جریان چرخه مشورت ، مطالعه ،تفکر و عمل است که می توان به حقیقت نزدیک شد . نه تنها هرگز نمی توان از ابتدا در مورد راه درست مطمئن بود ، بلکه هرگز نمی توان اطمینان یافت که بهترین راه چیست ؛ اما می توان اطمینان داشت که به این ترتیب بهترین کاری را که در حد توانمان بوده است انجام داده ایم - وهمین است که مهم است.


با تشکر از شفیقه


شما چگونه راه درست را انتخاب می کنید؟

یاهو، پربیننده ترین سایت سال 2007 - ساخت Toolbar مجانی

شرکت مونیتورینگ سام اسکور اسامی چهار سایت پر بیننده ی سال گذشته میلادی را اعلام کرد.
این شرکت نام سایت های یاهو، گوگل، مایکروسافت و تایم وارنر را در صدر لیست پربیننده ترین سایت های سال 2007 قرار داد.


مریل لینچ، مدیرعامل این شرکت گفت: ترافیک اینترنتی سال 2007 نسبت به سال 2006 میلادی 5.4 درصد رشد داشته است و یاهو افزایش 30 درصدی مراجعان ، گوگل افزایش 18 درصدی مراجعان را نسبت به سال 2006 تجریه کردند.
سام اسکور سایت های آمازون و ایبی را با 15 و 5 درصد رشد کاربر در رتبه های پنجم و ششم قرار داده است.



سایت باکس. نت یک سایت بسیار خوب و عالی با امکانات فراوان جهت آپلود و برپایی یک وب سایت. این سایت 1 گیگا بایت فضای رایگان (هاست) در اختیار کاربرانش قرار می ده. عضویت در این سایت بدون دعوت نامه است و شما براحتی با پر کردن این قسمت می توانید عضو این سایت شوید و از امکانات آن استفاده کنید.
partizanha.blogsky.comسایت جاست پرشین ارائه دهنده خدمات و ابزار وب، که به نظر من یکی از چند سایت برتر فارسی در این زمینه است. شما در این سایت می تونید بعد از عضو شدن از امکانات اون استفاده کنید. سیستم مدیریت لینک باکس، سیستم عضویت بازدیدکنندگان در وبلاگ شما؛ سرویس عکس تصادفی و ... از نمونه های خدمات این سایت می باشد. (عضویت در این سایت)


حتماً تا حالا سایتهایی مثل گوگل و یاهو و ... رو دیدید که تولباری رو برای دانلود و قرار گرفتن در نوار ابزار مرورگر اینترنت در اختیار کاربران قرار میدن. وبلاگ یادداشت های رفوزهخوب حالا آیا شما هم دوست دارید دیگران تولبار شما را دانلود و در مرورگر خود داشته باشن؟ این سایت این امکان رو به شما میده که بتونید تولبار خودتون رو مجانی و در چند مرحله طراحی کنید و در آخر شما می تونید فایل اجرایی تولبار خود را در اختیار بازدید کنندگان خود قرار بدهید. من هم برای نمونه درست کردم؛ می تونید برای مشاهده از این لینک اونو دریافت کنید و ببینید. به یاد داشته باشید که این هم یه راهی برای افزایش سایت و وبلاگتون می تونه باشه.

عکـــس تــــو

عکس تو همیشه اینجاست که نده دوریت عذابم
بشمرم چند تا ستاره که ببینمت تو خوابم
بیا با من قدم بزن تو کوچه ی درد دلام
بشکن تنهایی من با یه تبسم یه سلام
پاییز میاد از اشک تو واسه خودش غم میاره
بهار پیش رنگ نگات قشنگیشو کم میاره


سعید مدرس- عکس تو
کی از تو مهربون تره وقتی غریب و بی کسم
با شوق حس عطر تو تازه میشه هر نفسم
عشق من و پیدا بکن از نامه های گم شده
شاید بفهمی این دلم از خود چرا بی خود شده

عکس تو همیشه اینجاست که نده دوریت عذابم
بشمرم چند تا ستاره که ببینمت تو خوابم


دانلود ویدئو کلیپ با حجم ۲ مگابایت
اگر از اینترنت پر سرعت استفاده می کنید از اینجا دانلود کنید: دانلود با حجم ۱۵ مگابایت


نمی دونم چرا این شعر به دلم نشست!؟ خیلی شعر و ویدئوی قشنگی داره،‌ با صدای سعید مدرس. پیشنهاد می کنم حتماْ‌ این کلیپ رو دانلود کنید.

معرفی سرویس جدید وبلاگ نویسی ایرانی - سرویس های وبلاگ نویسی

دوربلاگ ابزاری پیشرفته برای ساخت و مدیریت وبلاگ ،
امکانات این سرویس وبلاگ نویسی:
- اختصاص چندین آدرس اینترنتی برای هر یک از وبلاگهای شما
- امکان ایجاد نسخه پشتیبانی و بازیابی آن توسط مدیران وبلاگها
- ایجاد Snapshot Backup روزانه جهت امنیت اطلاعات وبلاگها
- امکان آپ لود نامحدود تصویر ،صدا، فیلم برای وبلاگهای پر بیننده
- امکان استفاده از بعد سوم صفحات ‌؟
- سایر امکانات معمول لازم برای یک وبلاگ


این سرویس وبلاگ نویسی همونطور که اشاره شد با آدرس و نام های دیگری نیز شناخته شده است. به نظر من که محیطی شبیه به همون میهن بلاگ داره، چیزی که این سیستم وبلاگ نویسی رو نسبت به بقیه متمایزتر می کنه امکان استفاده از بعد سوم صفحات و چند آدرس بودن اون هست. به هر حال، برای این سیستم وبلاگ نویسی هم آرزوی موفقیت دارم .


چند تا سایت خارجی هم که سرویس وبلاگ نویسی ارائه می دهند رو بهتون معرفی می کنم:


http://www.binblogger.com/ - http://myblog.de/ - http://www.20six.nl/ - http://www.weblog.com/ - http://wordpress.com - http://blogspot.com