تاریخچه شلوار جین (لی)

اولین شلوارهای جین دو مدل بودند، شلوارهای آبی - نیلی رنگ و شلوارهای کتان قهوه ای شسته شده. شلوارهای کتان چون نرم و راحت نبود به تدریج از دور خارج شد. هر چند سال های سال به عنوان لباس کار استفاده می شد.
Levi Straussلوی استراوس (Levi Strauss) سال ۱۸۵۳ در سن بیست و چهار سالگی به سانفرانسیسکو آمد. برادر او در نیویورک به تجارت کالا مشغول بود و لوی استراوس شعبه جدیدی برای تجارت او در این شهر احداث کرد. او که آلمانی تبار بود، پس از مهاجرت به آمریکا چندین سال در نیویورک مشغول فراگیری روش های تجارت بود. در طی بیست سال او به یکی از تاجران موفق پارچه تبدیل شد.
یکی از مشتریان لوی استراوس خیاطی به نام ژاکوب دیویس (Jacob Davis) اهل لاتویا (Latvia) بود. او که در نوادا (Nevada) زندگی می کرد، از شرکت استراوس به صورت عمده پارچه خریداری می کرد. در میان مشتریانش شخصی بود که دائما جیب های شلوارهایی که ژاکوب برایش می دوخت را پاره می کرد. ژاکوب به فکر راه حلی برای دوام بیشتر شلوارهای این مشتری بود، روزی به فکرش رسید که شاید با استفاده از نوعی پرچ فلزی در نقاطی از شلوار که پاره شده یا آسیب دیده، مثل گوشه های جیب ها و در زیر دکمه های شلوار، بتواند باعث استحکام بیشتر برای شلوار شود.
Jacob Davisمشتریان ژاکوب خیلی سریع از این شلوارهای پرچ دار استقبال کردند. او نگران شد که شاید کسی این ایده ماهرانه اش را بدزدد، بنابراین تصمیم گرفت حق امتیاز این کار را به نام خود ثبت کند. اما ۶۸ دلاری که برای کارهای اداری لازم بود را نداشت. بنابراین به عنوان شریک تجاری فوراً به فکر لوی استراوس افتاد.
در سال ۱۸۷۲ طی نامه ای که به لوی استراوس نوشت، به او پیشنهاد کرد که حق امتیاز این کار متعلق به هر دو نفرشان باشد. استراوس که یک تاجر خبره بود، با دیدن این محصول جدید، بلافاصله پیشنهاد ژاکوب را پذیرفت. در بیستم ماه مه سال ۱۸۷۳، این دو نفر حق امتیازی به شماره ۱۳۹,۱۲۱ را در آمریکا به نام خود ثبت کردند. این تاریخ امروزه به عنوان تاریخ تولد رسمی بلوجین شناخته شده است.

 وبلاگ رفوزه

از آنجا که رنگ نیلی به دلیل تیرگی دیرتر کثیف می شد و برای لباس های کار نیز انتخاب بهتری بود، مهم ترین و پرطرف دارترین رنگ در میان مردم بود.
لوی استراوس، ژاکوب را به عنوان سرپرست تولید این شلوارهای جدید در شرکت خود استخدام کرد. این شرکت تا سال ۱۸۷۵ به تولیدات خود ادامه داد و دو کارخانه دیگر در سانفرانسیسکو راه اندازی کرد.
پارچه های کتان برای دوخت این شلوارها از یکی از معروفترین کارخانه های پارچه سازی منچستر تامین می شد. در مدت زمانی کوتاه، تمام کارگران ازاین شلوارهای جدید استفاده می کردند. قیمت یک دست لباس کار با دوام تولید شرکت لوی استراوس ۱.۲۵ دلار بود، رقمی کاملا باور نکردنی!

وبلاگ رفوزه partizanha.blogsky.com

حق امتیاز این محصول تا بیست سال منحصراً در اختیار شرکت استراوس بود. در سال ۱۸۹۰ این شلوارها مدل ۵۰۱ نام گرفت که هنوز هم با این نام در بازار به فروش می رسد. با به پایان رسیدن حق انحصار این محصول، بسیاری از کارخانجات تولید پوشاک از این محصول پرطرفدار شرکت لوی استراوس کپی برداری کردند.
تا سال ۱۹۵۰ دانش آموزان دبیرستانی به عنوان اعتراض به بزرگترها که این شلوارها را نمی پوشیدند و برای اینکه متفاوت تر به نظر برسند، شروع به پوشیدن این شلوارها کردند. در سال ۱۹۷۰ شلوارجین بیش از همیشه طرفدار پیدا کرد.
از زمانی که مردم لغت لیوایز(Levi&#۰۳۹;s) را برای این شلوارها به کار بردند، شرکت لوی استراوس نیز این لغت را به عنوان علامت تجاری اش ثبت کرد.

Model jean

● چرا پارچه جین آبی رنگ است ؟
در اواخر قرن نونزدهم قبل از ابداع رنگ های مصنوعی از رنگ های گیاهی طبیعی برای رنگ کردن پارچه ها استفاده می شد. از آنجا که رنگ نیلی به دلیل تیرگی دیرتر کثیف می شد و برای لباس های کار نیز انتخاب بهتری بود، مهم ترین و پرطرف دارترین رنگ در میان مردم بود. از آن زمان این رنگ روی پارچه های جین باقی ماند.
▪ قرن هجدهم : استفاده از پارچه کتانی
در قرن هجدهم ، با رونق گرفتن کشاورزی، کارگران برای کار در مزرعه لباس های جین می پوشیدند، زیرا استحکام بیشتری داشت و به آسانی از بین نمی رفت.
برای محکم تر شدن نقاطی از شلوار که زودتر دچار پارگی دوخت می شدند از نوعی پرچ استفاده شد.
▪ قرن نونزدهم : معادن طلا در کالیفرنیا
کارگران معادن طلای کالیفرنیا به لباس هایی با دوام و محکم نیاز داشتند. برای اولین بار در سال ۱۸۵۳ شخصی به نام استراوس تولید انبوه لباس کار با مشخصات فوق را شروع کرد.
▪ سال ۱۹۳۰
گاوچران ها در اکثر فیلم های وسترن شلوار جین به پا داشتند. این کار باعث رواج شلوار های جین در آن سال ها بین مردم شد.
▪ سال ۱۹۴۰
در زمان جنگ دوم جهانی، سربازان آمریکایی شلوار جین می پوشیدند. بعد از جنگ تولید کننده های معروف پوشاک از قبیل رانگلر (wrangler) و لی (lee) شروع به رقابت با لوی (levi) برای در دست گرفتن بازار جهانی کردند.
▪ سال ۱۹۵۰
شلوار جین با تبلیغات تلویزیونی و فیلم ها بین نسل جوان رایج شد. ( جیمز دین در فیلم شورش بی دلیل ) پوشیدن این شلوارها سمبل طغیانگری بین نسل جوان بود.
▪ سال های - ۱۹۷۰۱۹۶۰: هیپی ها و جنگ سرد
مدل های مختلف شلوار جین به بازار آمد. جین های گل دوزی شده و جین های رنگی . در کشورهای غیر غربی جین به عنوان سمبل فساد غرب تبدیل شده بود.
▪ سال ۱۹۸۰ و پس از آن
جین به لباس مد روز تبدیل شد. طراحان معروف لباس شروع به طراحی مدل های مختلف جین با مارک های اختصاصی خود کردند. فروش جین دائما رو به افزایش بود

مرتبط: سایت levi strauss و بیوگرافی او
نمونه های زیبا از مدل های شلوار جین
اینم یه سایت مد و طرحهای جدید برای خانمها - برای آقایان
سایت شلوار جین
(شامل مدلها- خرید اینترنتی محصولات و ...)
اینم یه سایت خوب دیگه در این زمینه، سایت jeans-and-accessories در زمینه اندازه  و سایز افراد اطلاعات خوبی میده و بهترین سایز رو به شما معرفی می کنه. معرفی نخ و مواد بکار رفته، طرحها و مدلهای جدید شلوارهای جین رو در دسترس شما قرار میده.

ولنتاین

سلام! همونطور که تو پست قبلی گفتم؛ امروز این پست متعلقه به ولنتاین!

weblog roofoozehخوب چند سالیه ۲۵ بهمن (۱۴ فوریه) روز ولنتاین و خرید گل و عروسک( مخصوصاْ‌از اون خرس های با نمک!) و شکلات و ... در کشورمان باب شده. هدف از این کار هم تنها نشان دادن ابراز علاقه و دوست داشتن طرف مقابله. انتخاب روزی به عنوان روز دوستی و عشق در سال کار بسیار قشنگیه. بهانه ایست برای اینکه بتونیم علاقه ی خودمون رو به کسی که دوستش داریم نشون بدیم، که البته عروسک و گل و کادو همه بهانه ی عشق هستند. همیشه پول زیاد خرج کردن راه ابراز عشق نیست. یکمی سلیقه می تونه کادوی شما رو برای کسی که دوستش دارید جذاب تر کنه. partizanha.blogsky.comالبته یامون نره که روز ۲۹ بهمن (سپندار مذگان ایرانیان باستان) هم در تاریخ کهن ایران زمین بوده. سپندار مذگان جشن زمین و گرامی داشت عشق است که هر دو در کنار هم معنا پیدا می کردند. در این روز زنان به شوهران خود با محبت هدیه می دادند. مردان نیز زنان و دختران را بر تخت شاهی نشانده، به آنها هدیه داده و از آنها اطاعت می کردند. امیدوارم که همیشه شاد و سربلند باشید و از ابراز عشق به اطرافیانتان دریغ نکنید. 
در زندگی عشق بهاست، برای آن که به دنبال بهانه نباشید. انقدر دوستت دارم بشنوی خنده ات می گیره!
مرتبط: روز ولنتیان در تهران چگونه می گذرد؟
          اس ام اس های عاشقانه و ولنتاینی
          کارت تبریکهای ولنتاینی - سایت ولنتاینی - فونت های ولنتاینی - آهنگهای ولنتاینی - تم های ولنتاینی -  بازیهای ولنتاینی - کارت پستال های ولنتاینی

ولنتاین در خیابانهای تهران

partizanha.blogsky.com

به مناسبت ولنتاین، یه قالب عاشقانه برای وبلاگ نویسان طراحی و آماده کردم. به نام «نیمه شب عاشقانه». امیدوارم مورد توجه اونایی که مطالب عاشقانه می نویسند قرار بگیره.

نام قالب: نیمه شب عاشقانه

برای دریافت این قالب به قسمت قالبهای وبلاگ برید.

معرفی سایتهای کاربردی

با این سایت می تونید کانالهای مختلف تلویزیونی جهان از جمله کشور ایران رو ببینید. سایت dishnetpctv هم نرم افزارهایی رو برای پخش برنامه های رادیو تلویزیونی ارائه میده. سایت tvonpc-free هم سایتی مرتبط با این زمینه است.

سایت allrecipesworld یه سایت آشپزی فوق العاده! کلی غذا و دستور العمل تهیه اون رو جمع آوری کرده. البته به زبان فارسی نیست، این جور که نشون میده فقط می دونم خوشمزه است!!

اگر اهل جک هستید، و احیاناْ‌جک کم اوردید سایت funnyjokescenter  کمکتون میکنه! این سایت به زبان انگلیسی است،‌ولی فکر نمی کنم ترجمه چند تا کلمه سخت باشه!

اگر اهل بازی هستید اونهم از نوع آنلاین سایت gamesraid  رو پیشنهاد می کنم.

اگر می خواهید بدانید رنکینگ سایت یا وبلاگ شما در گوگل چند است، به این سایت برید و یکی از کدهای اونو در وبلاگتون قرار بدین.(فقط یادتون باشه که آدرس وبلاگ خودتون رو بجای آدرس سایت مربوطه قرار دهید) یکی دیگر از امکانات سایت mygreencorner ارائه کردن کانتر یا شمارنده بازدیدکنندگان وب است. چند تا سایت دیگه در رابطه با قرار دادن و نمایش بازدید کننده در وبلاگتون وجود داره. سایتهای همچون hitcountersite و thefreewebcounter و easy-poll  و onestat .

سایت feedjit هم ابزار مناسبی رو برای وب در اختیار کاربراش قرار میده ، برای اینکه بفهمید ترافیک وبلاگتون چقدره و بازدیدکنندگان شما از چه سایتهایی وارد وبلاگتون شدند. ۴ حالت نمایش در اختیارتون قرار میده که شما می تونید از اون در وبلاگتون استفاده کنید.

اهل موسیقی کلاسیک هستید؟ سایت classiccat ، یه مجموعه بسیار خوب و کامل در این زمینه است. فقط یادتون باشه برای دانلود موزیک ها به نکاتی که گفته توجه کنید.

300 رو دیدی؟ نه منظورم فیلم 300 نیست! یه مجموعه خوب و مفید که برای هر کامپیوتر و کاربری وجودش ضروریه. این سایت یک حرکت جالبی کرده،  به شما 300 نرم افزار کاربردی و کلیدی را برای دانلود رایگان معرفی کرده.

این هم یه سایت سرگرمی جالب .

سایت e-card.gen هم کارت تبریک های قشنگی داره. مخصوصاْ‌که ولنتاین نزدیکه و فرستادن کارت تبریک در این مورد می تونه قشنگ باشه. شاید آپدیت بعدی در رابطه با ولنتاین باشه. فعلاْ ...

عمر مصطفی بالاتر از نانسی، نوال، هشام عباس و ... (قالب عاشقانه)

نمی دونم آهنگهای عربی تا چه اندازه گوش میدین یا با خوانندگان عربی چقدر آشنا هستید. همین رو بدونید که عمرو مصطفی برترین خواننده ی عرب است. بالاتر از کسانی همچون نانسی عجرم، نوال زغبی، هشام عباس، هیفا وهبی، عمرو دیاب و ... . این خواننده در نزد هواداراش بسیار محبوبه.


Amr-Mostafa


این سایت رسمی عمر مصطفی است، www.AmrMostafa.coM این وبلاگ هم در زمینه ترجمه ترانه های عربی- عکسها، اخبار و موزیک های عربی است. یه ویدئو کلیپ بسیار زیبا از این خواننده به همراهی این خانم Orsi ، تو این قسمت برای دانلود گذاشتم.


دانلود ویدئو کلیپ بسیار زیبا و دیدنی با نام (لوفی حیاتی) با حجم ۵/۲ مگا بایت.


----------------------------------------


یه قالب جدید هم برای وبلاگ نویسان عزیز طراحی کردم. با نام ـ آهنگ عشاقانه ـ


قالب : آهنگ عاشقانه


برای دریافت این قالب به وبلاگ قالب های طراحی شده مراجعه کنید.


برای داشتن لینکدونی رفوزه در وبلاگ خود، اینجا برید و کدهای اونو دریافت کنید.