۳ راز باور نکردنی برای افزایش هوش

http://www.gafarkhabestan.net/uploadcenter/files/i97o3lr3zr6g39vov5lf.jpg

از خوردن شکلات تیره لذت ببرید،به اندازه کافی رابطه جنسی داشته باشید،گوشت سرد و ماهی در صبحانه خود مصرف کنید چرا که به این ترتیب می توانید توانایی مغز خود را بالا ببرید.اینها توصیه هایی است که دو پژوهشگر در کتابی با عنوان «خود را آموزش دهید: تمرین هایی برای مغز شما» برای بهبود کارایی مغز انسان پیشنهاد کرده اند.

تری هورنه،روانشناس ادراکی و سیمون ووتون،بیوشیمیست که نویسنده مشترک این کتاب هستند، معتقدند که نوع انتخاب شیوه زندگی در حفظ وضعیت ذهن نقش مهمی دارد.
آقای هورنه می گوید:شیوه زندگی افراد می تواند توانایی ذهنی آنها را بالا ببرد،اینکه چگونه زندگی می کنید،می تواند به پدید آمدن حالت های شیمیایی در مغز شما کمک کند. مغز انسان بیشتر شبیه یک کارخانه مواد شیمیایی است تا رایانه.
به گفته این روانشناس، « شما می توانید شرایط مطلوبی را برای مغزتان فراهم کنید تا اینکه  قربانی ژن های ناشناخته خود باشید.»نویسندگان این کتاب به مجادله با کسانی پرداخته اند که معتقدند کاهش توانایی ذهنی افراد از سن ۱۷ سال به این سو اجتناب ناپذیر است.هورنه اظهار عقیده می کند که «شما می توانید یک استعداد ذهنی دیگری خلق کنید.»
این نویسندگان لیست تحریک کننده ای از آنچه که باید انجام داد یا نباید دنبال کرد ارائه می کنند و تاکید دارند که مردم می توانند در حفظ قدرت انتقال داده ها توسط مغز خود کوشا باشند.
نکته جالب در توصیه های این روانشناس و بیوشیمیست این است که به خوانندگان خود توصیه می کنند تا  از دیدن نمایش های تلویزیونی یا رادیویی کم ارزش خودداری کنند.
برخی از توصیه های آنها بسیار عام است از جمله اینکه،استرس برای فکر کردن مضر است و باید از مصرف بیش از اندازه الکل و دخانیات اجتناب کرد.
کتاب این دو نویسنده پر است از نکات عملی در این خصوص که چگونه می توان مغز را تقویت کرد.آنها می گویند که این نکات نتیجه تحقیقات دنباله داری است که در سراسر جهان انجام شده است.
به باور آنها، مصرف گوشت سرد و ماهی در وعده غذایی صبحانه مفید است.همچنین خوردن شکلات تیره از این بابت توصیه می شود که سرشار از بسیاری از مواد شیمیایی است که می تواند مغز افراد را برای فکر کردن به خوبی بکار اندازد.شکلات تیره سبب می شود که ماهیچه های اطراف رگ های خون احساس راحتی کنند و باعث بهبود جریان خون به سمت مغز شود.
این دو پژوهشگر سپس به تاثیر روابط جنسی در افزایش توانایی مغز می پردازند و می گویند که در چهار مرحله از هفت مرحله سکس، فعل و انفعالات شیمیایی به روند فکر کردن کمک می کند.این هفت مرحله از زمان بروز تخیل در ذهن افراد آغاز می شود و تا اوج لذت جنسی ادامه دارد.

نظرات 3 + ارسال نظر
یک بنده خدا دوشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 03:02 ب.ظ http://http://www.tasepideh.blogfa.com/

سلام
خیلی زیبا بود
من آپم
یاعلی

وحید چهارشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:19 ب.ظ http://www.arinoos.blogsky.com

سلام
خوبی؟
به نظر مقاله ی مفیدی میاد یه کمشو خوندم بقیه اش رو هم می خونم.
یه بازی فلش طراحی کردم خواستم نظرت رو در موردش بدونم.
http://arinoos.blogsky.com/page/puzzle/
فعلا...

وهاب سه‌شنبه 7 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:23 ق.ظ http://galery.tk

سلام
مطلب قشنگی بود
ولی یکی به این بگه گوشت کیلویی چند شده تو ایران و درآمد وجود نداره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد