سرویس جدید بلاگر معروف به Blogger Play


Blogger Play نام سرویس جدیدی از Blogger معروف است که حدودا یک هفته است که ارائه می شود.این سیستم در حقیقت یک نوع Slideshow است که آخرین عکسهای آپلود شده توسط کاربران Blogger را نمایش می دهد و به همین علت امکان نمایش عکسهای تکراری و یا به پایان رسیدن این نمایش به صفر می رسد.شما با کلیک بر روی هر عکس می توانید وارد وبلاگی شوید که این عکس توسط آن به نمایش گذاشته شده است.همچنین با کلیک روی Show Info می توانید اطلاعاتی چون تیتر مطلب، مختصر توضیحاتی از مطلب و پروفایل کسی که عکس را آپلود نموده است را مشاهده نمایید.همچنین ‌Blogger Play از الگوریتمهای Google SafeSearch جهت عدم نمایش عکسهای Adult بهره می گیرد.


partizanha.blogsky.com


اگر شما هم از استفاده کنندگان سرویس بلاگر هستید، مطمئن باشید که عکسهایی که در بلاگر آپلود می کنید در این Slideshow به نمایش گذاشته می شود.اگر مایل به آن نیستید، کافیست تا به Profile Page در داشبورد وبلاگتان رفته و گزینه No را انتخاب نمایید تا آدرس وبلاگتان از لیست مربوطه حذف شود.جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به این آدرس مراجعه نمایید.

پروردگارا ...

partizanha.blogsky.comمطمئنا تاکنون بارها در ماه مبارک رمضان دعای «ربنّا» را قبل از ندای روحانی اذان شنیده اید. دعایی بس نافض و دلنواز که روح و روان آدمی را سرشار از شور و اشتیاقی بی مثال می گرداند و آرزوی وصال با حضرت حق را در دل بذر می افشاند. استاد شجریان در آلبومی با عنوان «به یاد پدر» تلاوت هایی از قرآن کریم را عرضه داشته اند که دعای «ربنّا» هم در این آلبوم جای گرفته است.


در ادامه قصد بر این دارم که آیاتی را که استاد در دعای «ربنّا» می خوانند به عرض شما برسانم. البته لازم است که از دوست گرانمایه ام حاج محمد - www.hajmohammad.com , به جهت بیان این مطلب و نشاندن نیشتر «حی علی ....» بر ذهن من, کمال تشکر را داشته باشم.



ذکر این نکته لازم است که در ترجمه آیات و نیز خود آیات جلاله از نرم افزار «کتاب الکترونیکی قرآن مجید» که از تولیدات www.ParsQuran.com می باشد, استفاده شده است.






»ربنّا اول - سوره آل عمران از سوره های مدنی - آیه شماره 8



رَبَّنَا لاَ تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَیْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِن لَّدُنکَ رَحْمَةً إِنَّکَ أَنتَ الْوَهَّابُ


[مى‏گویند] پروردگارا پس از آنکه ما را هدایت کردى دلهایمان را دستخوش انحراف مگردان و از جانب خود رحمتى بر ما ارزانى دار که تو خود بخشایشگرى.






»ربنّای دوم - سوره مومنون از سوره های مکی - آیه شماره 109



إِنَّهُ کَانَ فَرِیقٌ مِّنْ عِبَادِی یَقُولُونَ رَبَّنَا آمَنَّا فَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا وَأَنتَ خَیْرُ الرَّاحِمِینَ


در حقیقت دسته‏اى از بندگان من بودند که مى‏گفتند پروردگارا ایمان آوردیم بر ما ببخشاى و به ما رحم کن [که] تو بهترین مهربانى.






»ربنّای سوم - سوره کهف از سوره های مکی - آیه شماره 10



إِذْ أَوَى الْفِتْیَةُ إِلَى الْکَهْفِ فَقَالُوا رَبَّنَا آتِنَا مِن لَّدُنکَ رَحْمَةً وَهَیِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا


آنگاه که جوانان به سوى غار پناه جستند و گفتند پروردگار ما از جانب خود به ما رحمتى بخش و کار ما را براى ما به سامان رسان.






»ربنّا چهارم - سوره بقره از سوره های مدنی - آیه 250




وَلَمَّا بَرَزُواْ لِجَالُوتَ وَجُنُودِهِ قَالُواْ رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَیْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ



و هنگامى که با جالوت و سپاهیانش روبرو شدند گفتند پروردگارا بر [دلهاى] ما شکیبایى فرو ریز و گامهاى ما را استوار دار و ما را بر گروه کافران پیروز فرماى.








برای دریافت فایل صوتی دعای ربنّا کلیک کنید - قسمتی از دعای ربنّا
برای دریافت فایل صوتی دعای ربنّا کلیک کنید - دعای ربنّا به صورت کامل


منبع: پورزیلا

خانه‌‌ی دکتر حسابی در شرف مصادره است


"خانه‌‌ی دکتر حسابی در شرف مصادره است"


در ادامه با پسر دکتر حسابی محاسبه ای انجام شد که در ذیل به گوشه هایی از صحبتهای ایشون اشاره میکنم.


پسر دکتر حسابی از فعالیتهای پروفسور صحبت کردند و اینکه ایشون تمام قصد و نیتشون کمک به کشور و رسیدن به خودکفایی ملی در صنعت بوده و هست.


اینکه در دهه‌ی 60 با گرفتن وام 50 میلیونی از بانک و گرو گذاشتن منزلشون شروع به فعالیتهای تحقیقاتی کردند و به نتایجی رسیدند که متاسفانه دولت از آنها پشتیبانی نکرد.


پولی که اگر در آن زمان ملک و زمینی میخریدند الان ارزشی ببیشتر از 20 میلیارد تومن داشت ..


همچنین به اختراعات متعددی که در بنیاد دکتر حسابی انجام شده و متاسفانه کسی حاضر نشده این اختراعات رو به خط تولید ببره تا آنها بتوانند وامهای خودشون به بانک رو پرداخت کنند، اشاره کردند.


به دستور رئیس جمهور مبنی بر بخشودگی قسمتی از 1میلیارد بدهی بنیاد به بانک و اینکه این دستور یکساله که پشت درهای بسته مانده و کسی نیست که به اون توجه کنه..


partizanha.blogsky.comبه اینکه پروفسور حسابی در دورانی که در کنار انیشتین به تحقیق راجع به نظریه بینهایت بودن ذرات میپرداختند؛ فقط به خاطر اینکه این تحقیق به نام ایران ثبت بشه، به کشور خودشون برگشتند و مورد بی مهری مسئولان وقت قرار گرفتند.


حرفهای ناگفته زیادی بود و تا انجا که ذهن من یاریم کرد نقل قول کردم..


موضوع، بی توجهی به نوابغ ایران ، موضوع جدیدی نیست.دکتر حسابی هم ،با همه‌ی عظمتشم در این گرداب فرو رفت..


شاید اگر نصف هدیه های میلیونی ورزشکاران رو به مخترعان کشورمان میدادند ، جایگاهی بالاتر از جایگاه کنونی در زمینه صنعت و تکنولوژی را داشتیم..


حالا باید منتظر بشینیم و ببینیم که آیا موزه و منزل دکتر حسابی، مرد علمی سال 1990 توسط بانک مصادره خواهد شد یا خیر ..


باتشکر از آیدا

میلاد مهدی موعود بر همگان مبارک



pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"
width="525" height="150"
name="faraj" src="http://www.bachehayeghalam.com/media/clip/faraj.swf"
bgcolor="#ffffff" quality="High" allowScriptAccess="samedomain" menu="false"
>


گرنیایی ، لحظه های انتظارم می کُشد


درد و داغ غصه های بیشمارم می کُشد


یوسف زهرا بیا کز هجر رویت سالهاست


سینه پر سوز و چشم اشکبارم می کشد


تو گلی از شاخه نرگس ، شکوفا شو به باغ


ورنه آخر، طعنه های نیش خارم می کشد


آفتاب نیمه شعبان! بیا در شام ما


در فراقت ، ظلمت شب های تارم می کشد


تا به کی تصویر ابرویت کشم در ذهن خویش


حسرت آن ماه نو ، آخر که زارم می کشد