گزارش رویترز از راه اندازی وبلاگ شخصی دکتر احمدی نژاد

خبرگزاری رویترز در گزارشی به انعکاس خبر راه اندازی وبلاگ شخصی دکتر محمود احمدی نژاد پرداخت و نوشت: رییس جمهوری ایران برای برقراری ارتباط بیشتر با مردم اقدام به راه اندازی یک وبلاگ شخصی کرده و در اولین مقاله مندرج در این وبلاگ به شرح خاطرات دوران کودکی، وقایع انقلاب اسلامی و جنگ ایران با عراق پرداخته است.

احمدی نژاد در این وبلاگ شرح داده است که وی حتی زمانی که در دوران ابتدایی مدرسه به سر می برد، از سیاست های مداخله جویانه آمریکا در ایران ناراضی بود.
این گزارش در ادامه به پیروزی غافلگیر کننده احمدی نژاد در انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری اشاره کرد و نوشت: رییس جمهوری ایران سال گذشته با وعده سهیم کردن عادلانه تر افراد تهیدست جامعه در درآمدهای نفتی کشور و تاکید بر بی آلایشی و ساده نشینی خود حائز اکثریت آرا شد.
وی در بخشی از وبلاگ خود آورده است: "در ایامی که شهرنشینی کمال محسوب می شد، در خانواده ای تهیدست در یک روستای دورافتاده به دنیا آمدم". partizanha.blogsky.com
به گزارش رویترز، احمدی نژاد به عنوان فرزند یک "آهنگر زحتمکش و سرد و گرم چشیده"، زندگی بی آلایش و فارغ از زرق و برقی را سپری کرده و با این حال در بخشی از وبلاگ به ممتاز بودن خود در دوران مدرسه اشاره کرده و در جایی دیگر می گوید که وی رتبه 132 را در میان 400 هزار داوطلب ورود به دانشگاه کسب کرده است.
بر پایه این گزارش، رییس جمهوری ایران علاوه بر وعده زندگی بهتر به قشر تهیدست جامعه به دنبال آن است تا با خودداری از تسلیم در برابر آنچه که فشار غرب برای توقف برنامه هسته ای صلح آمیز ایران می خواند، موضع خود را تقویت کند.
رویترز نوشت: عرض اندام احمدی نژاد در منازعه با غرب بر سر برنامه هسته ای مورد ستایش جهان اسلام که از سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه به ستوه آمده اند، مواجه شده است.
"سعید لیلاز" کارشناس سیاسی گفت: سایت جدید رییس جمهوری احتمالا با هدف جلب حمایت گسترده از خارج کشور راه اندازی شده است.
احمدی نژاد در بخشی از این وبلاگ از خوانندگان می خواهد تا در یک نظرسنجی آنلاین شرکت کرده و به این سئوال پاسخ دهند که " آیا به نظر شما هدف آمریکا و اسرائیل از حمله به لبنان کلید زدن جنگ جهانی دیگری است یا خیر؟".
بر اساس این گزارش، احمدی نژاد توضیح می دهد که چگونه وی در پایه اول ابتدایی با کمک اطرافیان روزنامه ها را می خواند و در جریان مطالعه روزنامه ها با این واقعیت آشنا شد که شاه ایران حق مصونیت زندگی در ایران را به خارجی ها اعطا کرده است.
وی می گوید: " من به این مطلب پی بردم که محمد رضا شاه ایران تلاش می کرد تا برگ دیگری از تحقیر مردم کشور در برابر بیگانگان را به کارنامه خود بیافزاید.
وی همچنین در این وبلاگ توضیح می دهد که چگونه یکی از طرفداران پر و پا قرص آیت الله خمینی بوده و با حرارت به سخنرانی های وی گوش فرا می داده است.
احمدی نژاد در بخش دیگری به بیان خاطرات روزهای خونین نبرد ایران با عراق طی سال های 1980 تا 1988 که در آن زمان وی یکی از سربازان دفاع مقدس بود، پرداخته است.
به گزارش رویترز، رییس جمهوری ایران در پایان می نویسد که متن وبلاگ اول وی بسیار طولانی و بیش از دو هزار و 300 کلمه لاتین شده است.
" از این پس سعی خواهم کرد کوتاه تر و ساده تر بنویسم".
گفتنی است وبلاگ یا به عبارتی سایت تبادل نظر رییس جمهوری کشورمان به چهار زبان فارسی، انگلیسی، عربی و فرانسوی و به آدرس اینترنتی http://www.ahmadinejad.ir قرار دارد.

خطر کری برای نوجوانان- افسردگی بر اثر وابستگی به اینترنت!

نوجوانان وابسته به اینترنت ، افسرده هستند


پژوهشگران کره‌ای می‌گویند، هر چه وابستگی و میزان زمان کارکردن نوجوانان با اینترنت بیشتر باشد ، افسردگی در آنها با علائم بیشتری نمود می‌یابد.

partizanha.blogsky.com‬پژوهشگران کره‌ای در مطالعه ای که برای دریافت میزان وابستگی نوجوانان به اینترنت بر روی ‪ ۴۲۵‬دانش آموز مقطع متوسطه این کشور انجام دادند، متوجه شدند افراد بیشتر وابسته به اینترنت ، از افسردگی رنج می‌برند.

در این مطالعه بر روی شرکت‌کنندگان، آزمون‌هایی برای سنجش میزان اعتیاد به اینترنت انجام شد. در این آزمون‌ها سوالاتی مانند میزان احساس شیفتگی و نیاز به اینترنت، تلاشهای ناموفق آنها برای قطع استفاده از اینترنت و فرار از مشکلات روزانه با اینترنت پرسیده شد.

این مطالعه نشان داد ‪ ۱۱‬درصد از نوجوانان به اینترنت وابستگی شدید دارند.

در مرحله دوم این مطالعه آزمون‌هایی برای سنجش میزان افسردگی در این نوجوانان انجام شد. افسردگی در نوجوانانی که به اینترنت وابستگی شدید داشتند مشهود بود.

پژوهشگران این مطالعه می‌گویند، نوجوانان معتاد به اینترنت صرف نظر از جنسیت، سن، و مقطع تحصیلی، بدون هیچ منظور و هدفی خاص تنها برای یافتن چیزهای جدید و مهیج در این شبکه پرسه می‌زنند.

این مطالعه می‌افزاید اینکه افسردگی ناشی از اعتیاد به اینترنت است یا اعتیاد به اینترنت ناشی از افسردگی است مشخص نیست. تنها مشخص شده است که افسردگی، نوجوانان را به سمت کارکردن بیشتر به اینترنت می‌کشاند.


دستگاه‌های MP3 ‬پلیر خطر عارضه کری را در نوجوانان تشدید می‌کند


تحقیقات موسسه تحقیقاتی انگلیسی ‪ DEAFANESS RESEARCH‬نشان می‌دهد ، نوجوانانی که از طریق دستگاه‌های ‪ MP3‬پلیر به موسیقی گوش می‌دهند در معرض خطر کر شدن قرار دارند.

در زمان‌های گذشته کری در بین افراد بین ‪ ۶۰‬تا ‪ ۷۰‬سال بیشتر متداول بود اما امروزه برای نسل جدید از سن ‪ ۴۰‬سالگی عارضه کری آغاز می‌شود. partizanha.blogsky.com

تحقیقات این موسسه انگلیسی نشان می‌دهد که گوش کردن به موسیقی از طریق هدفون و با صدای بلند صدمات جبران ناپذیری را به شنوایی افراد به خصوص نوجوانان وارد می‌کند.

گوش کردن به موسیقی با فرمت ‪ MP3‬و با صدای بلند با بلند شدن یک جت از باند برابری می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که گوش کردن به موسیقی با صدای بلند سبب مرگ سلول‌های گوش می‌شود.

سلول‌های گوش وظیفه فیلتر کردن صداهایی را که می‌شنویم دارند و این سلول‌ها به طور طبیعی با بالا رفتن سن ضعیف می‌شوند.

محققان اعلام کردند که اگر نوجوانان و جوانان تنها به مدت ‪ ۶۰‬دقیقه در طول روز با ولوم ‪ ۶۰‬درصدی دستگاه ‪ MP3‬پلیر به موسیقی گوش دهند به شنوایی آنان آسیبی نخواهد رسید.

اما اگر جوانان این موضوع را به فراموشی بسپارند و دچار احساسات شوند و موسیقی را با صدای بلند از طریق هدفون گوش دهند دچار عارضه کری زودرس می شوند.

خدمات پست الکترونیکی Lycos متحول شد

سرانجام سایت اینترنتی Lycos سرویس پست الکترونیک جدید خود را ارائه کرد.

سایت اینترنتی Lycos که از جمله شرکت های ارائه خدمات پست الکترونیک است که روز گذشته با تغییر در خدمات خود به جمع رقبای partizanha.blogsky.comسرویس پست الکترونیکی شرکت گوگل (GMail) پیوست. این سایت برای رقابت با خدمات مشابه سایت گوگل علاوه بر ارائه صندوق پستی با ظرفیت سه گیگابایت، به کاربران خود این امکان را می دهد تا فایلهایی با حجم دلخواه به صورت پیوست نامه ارسال کنند (بر خلاف دیگر سرویس دهندگان پست الکترونیک که برای ارسال فایلهای پیوست محدودیت حجمی قائل می شوند).

علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت Lycos Mail به ساخت حساب کاربری خود اقدام کنند.

پی نوشت: شواهد نشان می دهد امکان پیوست نمودن فایلهای با حجم بالا تنها برای کاربرانی که از مرورگر اینترنت اکسپلورر شرکت مایکروسافت استفاده می کنند امکان پذیر بوده و در صورت استفاده از مرورگر های دیگر، تنها پیوست فایلهایی با حداکثر حجم 10 مگابایت امکان پذیر خواهد بود.


(نقل از BetaNews)

سیستم جدید وبلاگ نویسی (ریواس بلاگ)

ریواس بلاگ یکی از قدرتمندترین و با امکانات ترین سرویس وبلاگ دهی فارسی زبانان می باشد. شما بدون صرف هیچ گونه وقت و هزینه ای فقط ظرف مدت چند دقیقه می توانید وبلاگ مورد نظر خود را با نام خود ساخته و در آن مطالب ، عکس ها ، فایل ها یتان را در اینترنت منتشر کنید.


partizanha.blogsky.com


امکاناتی شبیه به دیگر سیستم های وبلاگ نویسی داره، ولی چیزی که اون رو از بقیه سیستم ها متمایز می کنه،اختصاص 20 مگابایت فضا به هر کاربر جهت ذخیره فایلهای شخصی و عکسها و ... است! برای این سیستم وبلاگ نویسی هم آرزوی موفقیت می کنم، ما که فعلاْ تو همین بلاگ اسکای قدیمی خودمان هستیم! شاید هم یه روزی ...