بخند تا دنیا بهت بخنده!

در روزگار قدیم مردی صوفی به نام محمد در دهی کوچک زندگی می کرد و همیشه شاد و خوشحال بود. هرگز کسی این مرد را غمگین و ناراحت ندیده بود. او همیشه در حال خندیدن بود و اصلاً تبدیل به خنده شده بود. حتی هنگامی که این مرد پیر شده بود و در بستر مرگ قرار گرفت نیز در حال خندیدن بود. ناگهان یکی از شاگردان این صوفی از او سؤال کرد:

شما واقعاً‌ باعث شگفتی ما شده اید حتی حالا که دیگر در حال مردن هستید به چه دلیلی می خندید؟ در مردن چه چیز خنده داری وجود دارد؟ همه ما غمگین هستیم و فکر می کنیم لااقل در این لحظات آخر شما هم باید غمگین و ناراحت باشید. partizanha.blogsky.com

محمد پیر گفت:

خیلی ساده است، روزگاری من هم مثل شما بودم تا این که هفده سالم شد به نزد استاد رفتم. استاد من پیرمردی بسیار شاد و خوش رو بود که وقتی برای اولین بار خدمتش رسیدم زیر درختی نشسته بود. بدون هیچ دلیلی از ته دل می خندید. هیچ کس در اطراف او نبود و هیچ اتفاق خنده داری هم نیافتاده بود. ولی او همینطور در حال خندیدن بود. من از او سؤال کردم: چه اتفاقی برای شما رخ داده که همینطور در حال خندیدن هستید؟ او در پاسخ به من گفت: من هم زمانی طولانی به اندازه تو بیچاره و غمگین بودم. ناگهان روزی متوجه شدم که این غم و اندوه انتخاب خود من است.

سپس ادامه داد:

از آن روز به بعد صبح هنگام قبل از بیدار شدن از خواب از خودم سؤال می کنم: محمد یک روز دیگر شروع شده است. امروز دوست داری سرور و شادی را انتخاب کنی یا غم و بدبختی را. خیلی جالب است چون هر روز تصمیم می گیرم شادی و سرور را انتخاب کنم.


جرج برنارد شاو: اشخاص همیشه گناه را به گردن شرایط می اندازند. من به شرایط معتقد نیستم. مردان موفق شرایط را جستجو می کنند و اگر نیابند آن را ایجاد می کنند.

پائولو میگه: بزرگترین دروغ دنیا چیست؟ این است که ما در لحظه ای خاص تسلط بر آنچه برایمان پیش می آید را از دست می دهیم و سرنوشت بر زندگیمان مسلط می شود. این بزرگترین دروغ دنیاست.

-------------------------------

* سایت رفوزه تا حدودی تکمیل شده، ولی قسمتهای دیگری هم قراره بهش اضافه کنم. نا ببینیم چی میشه! Rofouzeh.Coo.Ir

آداب استفاده از تلفن همراه


1- در حین رانندگی ابتدا در محل مناسبی پارک نموده، سپس از تلفن همراه خود استفاده کنید. چنانچه قادر به چنین کاری نمی باشید، حداقل از هندزفری استفاده نمایید.


2- یک آهنگ ملایم و غیرآزار دهنده برای زنگ تلفن خود انتخاب کنید. بلندی زنگ تلفن را نیز در سطح پایین تنظیم کنید.


3- همیشه تلفن همراه خود را در اماکن عمومی نظیر کتابخانه، مساجد، محل کار، بیمارستان، جلسات، رستوران، کافی شاپ، میهمانی‌ها، داخل آسانسور، تاکسی، وسایل نقلیه عمومی، کلاس درس و موزه‌ها خاموش کنید و یا حداقل آنها را بر روی منشی تلفنی و یا ویبره (سیستم لرزاننده) قرار دهید.


4- با صدای آهسته و لحن آرام با تلفن همراه صحبت کنید. گوشی ها به گونه‌ای طراحی گردیده‌اند که صدای ضعیف نیز از طریق آنها قابل انتقال می باشد. برخی مکالمات خاص که لحن تند، خشن و احساسی را طلب می کنند را به زمان مناسب‌تری موکول کنید. از پشت تلفن همراه با همسر خود مشاجره نکنید، کسی را توبیخ و یا سرزنش نکنید و یا با رئیس خود بگومگو نکنید.


5- تا حد ممکن از جلب توجه هنگام صحبت کردن با تلفن همراه خودداری کنید. تلفن همراه صرفا به منظور ارتباط مؤثرتر ساخته شده است.


6- هر فردی دارای یک حریم و یا فضای شخصی است که وی را احاطه کرده. این فضا احساس امنیت و آرامش را برای فرد فراهم می آورد، به ویژه در مکانهای شلوغ و پرازدحام. کاربر هوشمند تلفن همراه به حریم شخصی افراد احترام گذاشته و هنگام مکالمه با تلفن همراه حداقل 6-3 متر از نزدیک ترین فرد فاصله می گیرد و چنانچه این فضا در اختیار نباشد منتظر می ماند تا اطرافش خلوت گردد.


7- اتاق های شلوغ، داخل صف ها و راهروهای باریک مکانهای مناسبی برای مکالمه با تلفن همراه نمی باشند.


8- برخی اوقات محتوای مکالمه باید محرمانه، خصوصی و پوشیده باقی بمانند، بنابراین در مکانهای عمومی از عنوان کردن برخی مسایل خاص، مشاجرات و اطلاعات شخصی خودداری کنید.


9- شماره تلفن همراه خود را صرفا در اختیار افراد آشنا و قابل اعتماد قرار دهید. شماره تلفن دیگران را نیز تنها با کسب اجازه در اختیار فرد دیگری قرار دهید.


10- هرگز تلفن همراه شخص دیگری را پاسخ نگویید. همچنین هیچگاه پیام کوتاه دریافتی تلفن همراه شخص دیگری را پاسخ نداده و یا آن را نخوانید. تلفن همراه یک وسیله کاملا شخصی است.


11- هرگز عکس فردی را بدون کسب اجازه از وی نگیرید و در گوشی تلفن همراه ذخیره نکنید.


12- تلفن همراه را در دست خود نگه ندارید. چنانچه از تلفن همراه استفاده نمی کنید آن را درون جیب و یا کیف خود قرار داده و در معرض دید دیگران قرار ندهید. خطر سرقت تلفن همراه همواره در کمین شماست.


13- چنانچه در اماکن عمومی و یا حین گفتگوهای دو نفره ناچار با پاسخگویی به تلفن همراه می باشید، قبل و پس از انجام مکالمه از طرف مقابل خود عذرخواهی کنید.


14- چنانچه سر و صدای محیط پیرامون شما زیاد است، به جای فریاد کشیدن، به یک مکان ساکت و خلوت‌تر بروید. همچنین چنانچه اشکال از برقرای ارتباط است فریاد کشیدن و با صدای بلند صحبت کردن مشکلی را حل نمی کند(وتنها باعث آزار اطرافیان و سلب آسایش دیگران می شود) بنابراین آهسته صحبت کنید.


15- با نزاکت باشید و پیامهای کوتاه(sms) دریافتی را تایید کنید. یک "بله" و یا "ok" کفایت می کند.


16- از مختصر نویسی بیش از حد هنگام ارسال پیام کوتاه خودداری کنید. با اینکه مخفف‌ها و حروف اختصاری برای بسیاری روشن و قابل پذیرش می باشند، اما در نهایت برای آنانی که با آنها آشنایی کافی ندارند، باعث سر در گمی و سوء ارتباط می گردند. بنابراین پیام‌ها را با املا و فواصل صحیح ارسال کنید.


17- از ارسال پیام های کوتاه دیگران برای دیگر افراد خودداری ورزید. این عمل تنها باعث اتلاف وقت، هزینه‌بر و به دور از نزاکت می باشد.


18- به پیام‌های کوتاه خود جنبه شخصی بدهید. از ارسال پیام‌های غیرشخصی به گروهی از افراد خودداری ورزید. تلفن همراه برای استفاده شخصی است و نه برای ارسال پیام غیراخلاقی به دوستان.


19- پیام های ارسالی و یا دریافتی را به طور روزانه پاک کنید. بسیاری از روابط به علت سوء تعبیر و سوء برداشت پیام های کوتاه از هم پاشیده شده‌اند.


20- تلفن همراه یک ابزار ارتباطی در مواقع اضطراری و فوریتی است و نه یک وسیله تفریح و یا گفتگوهای دوستانه و طولانی مدت.


21- زمان مکالمه با تلفن همراه باید کوتاه و مختصر باشد.


22- هنگام صحبت کردن با تلفن همراه همزمان با اطرافیان خود صحبت نکنید. چرا که موجب آزار و سردرگمی آنان می گردد.


23- هیچگاه از تلفن همراه خود برای فخر فروشی و تحت تأثیر قرار دادن دیگران استفاده نکنید.


24- در برخی از اماکن همچون بیمارستانها و داخل هواپیما که امکان تداخل امواج تلفن همراه وجود دارد، از روشن کردن تلفن همراه خود خودداری کنید.


25- در برخی اماکن دولتی، موزه‌ها، سینماها، تئاتر و یا نمایشگاه‌ها که عکس برداری و فیلم برداری ممنوع می باشد، با تلفن همراه خود عکس و یا فیلم نگیرید.


26- در اماکن پر ازدحام از گرفتن عکس با گوشی تلفن همراه خود خودداری کنید. چرا که ممکن است دیگران به اشتباه تصور کنند که شما در حال گرفتن عکس آنها می باشید.


27- به خاطر داشته باشید هر قدر شما خود را بیشتر در دسترسی قرار دهید(به تمام پیام‌های کوتاه و یا تماسها فورا پاسخ گویید) دیگران نیز بیشتر از شما توقع خواهند داشت تا "در تمام اوقات" در دسترس باشید و چنانچه به طور مستمر و فوری به تماس و یا پیام کوتاه آنان پاسخ ندهید، ممکن است از دست شما عصبانی گردند.


---------------


* کدام یک از این موارد را انجام می دهید!؟


---------------


با تشکر از محمد دالامی

ویدئوکراسی چیست؟

ویدئوکراسی videocracy ترکیبی از ویدئو (تصویر) و کراسی (حکومت) است.

قدرت تصاویر در شکل دادن جوامع معاصر را ویدئوکراسی videocracy می نامند. به عبارتی، تاثیر شدیدی که تلویزیون، سینما، اینترنت و تبلیغات بر افکار عمومی، امور سیاسی و خط مشی بازار و... می تواند بگذارد را ویدئوکراسی می گویند. *



اصطلاح ویدئو کراسی را از دو منظر می توان مورد بررسی قرار داد: (آقای دکتر رستمی)


1- کارکرد تصویر و تاثیر آن بر افکار عمومی


2- عملکرد دموکراسی از طریق دولتها و بازیگران جهانی



به عنوان مثال، اتفاقی که برای هنرپیشه خانم سریال نرگس و توزیع سراسری سی دی زندگی شخصی او افتاد که به نوعی حقوق فردی او از بین رفت. بحثی که در ابتدا از طریق اینترنت منتشر شد، و بعد روزنامه های کشور به آن پرداختند و سی دی آن با سرعت در کشور پخش شد.


به طوری که فرمانده نیروی انتظامی کشور چندی پیش اعلام کرد: "‌این سی‌دی همانند یک وبا در جامعه پخش شد و مثل بمبی ترکید. .تا الان هم گردش مالی این سی‌دی نزدیک به چهار میلیارد تومان بوده‌ است. "


اینها تاثیر رسانه ها در عصر تکنولوژی و بهره گیری از ابزارهای الکترونیک را نشان می دهد. البته عامل مهم این رویداد در کشور یا امثال آن در سایر کشورها چهره شدن هنرپیشه معروف آن از طریق تلویزیون یا سینماست.


امروزه به جرات می توان گفت ویدئوکراسی جزء لاینفک عصر رسانه شده است.


مثال دوم را می توان به سریال های طنز و مجموعه کارهای مهران مدیری اشاره داشت. از چند روز قبل از آغاز تلویزیونی مجموعه تلویزیونی "باغ مظفر" این خبر در صفحات اول اکثر روزنامه های کشور منتشر شد و مردم از کار جدید مهران مدیری سخن می گفتند.


حتی مثالی جدیدتر، شاید به جرات بتوان گفت، انتخاب هادی ساعی به عنوان عضو شورای شهر تهران، از طریق قدرت رسانه ها بوجود آمده است.


در عرصه سینما هم شاید جنبه های تحقق ویدئوکراسی را در کشور هند بتوان جستجو کرد، مردمی که عشق شان دیدن فیلم است و هرچه در می آورند را می دهند تا در سینما ساعاتی به رویاهایی بروند که در واقعیت نمی توانند به آن دست پیدا کنند. آنها مردمان قانعی هستند که با همین رویاها زندگی می کنند و خوش هستند و زندگی آنها با زندگی هنرپیشه های محبویشان گره خورده است.


------------------------


نوشته حسین امامی در روابط عمومی

گفت‌وگو با وزیر ارشاد درخصوص ساماندهی سایت‌ها








محمد صالح مفتاح : با ساماندهی سایت‌های اینتر نتی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سوالات بسیاری مطرح شده است که برخی از این سوالات را از جناب آقای صفار هرندی پرسیدیم...

فکر نمی‌کنید که آیین‌نامه‌ی ساماندهی سایت‌های اینترنتی خلاف قانون اساسی است؟ مصداق سانسور نیست؟
◊ مگر فرض بر این است که هیچ نوع حدی برای آزادی وجود ندارد؟


محدود بودن آزادی را می‌پذیرم. مصادیق و حدود آن هم در قانون مشخص است. دروغ، افترا، تشویش و ... اما این که کار شما مبنای قانونی برای تدوین این آئین‌نامه نداشته‌اید، این محل مناقشه است.
◊ عرض من این است که اگر حدی هم وجود داشته باشد و آن هم قانونی باشد، ما هم پای همان قانون ایستاده‌ایم.


کدام قانون؟
◊ آیین‌نامه. آیین‌نامه‌ی دولت در حکم قانون است.


آیین‌نامه با قانون متفاوت است. این دو در یک سطح نیستند. ضمن این‌که در قانون اساسی نیز سانسور نفی شده است. آیا فیلترینگ مصداق سانسور نیست؟
◊ نه، فرض ما بر این است که افراد آزادند که هرچه می‌خواهند منتشر کنند، مگر این‌که مخل مبانی اسلام و آزادی‌های دیگران باشد، اهانت به دیگران باشد.


مخل مبانی خیلی کلی است. به نظرم دولت در مصادیق آن بسیار سخت گیری می‌کند.
◊ اگر می‌خواستیم سخت‌گیری کنیم، می‌گفتیم که هرکس می‌خواهد سایتی راه‌اندازی کند، بیاید و مجوز بگیرد. اما ما این‌کار را نکرده‌ایم. مگر ما این کار را کرده‌ایم؟


نه، اما خودشما هم قبول دارید که چنین نباید باشد.
◊ خوب دیگر! فرض ما هم بر این است که همه دارند کارشان را درست انجام می‌دهند. اما اگر دروغ‌پراکنی کردند و کسی گفت که این‌ها دروغ گفته‌اند خوب طبیعی است که باید پاسخ‌گو باشند.


پاسخ‌گویی در برابر شکایات دیگران را می‌پذیرم. ما قوانینی در این باره داریم که کافی است. مصادیق را هم بیان کرده است. مصادیق سلب آزادی دیگران احصا شده است.
◊ این کارها (ف ی ل ت ر ی ن گ) زیر نظر کمیته‌ای انجام می‌شود که وزارت دادگستری هم عضو آن است....


--------------


نقل از سایت مبارزین