سلام
خوبین ایشالله ... خوش می گذره؟
راستش این چند روز اصلاْ دل و دماغ هیچ کاری رو نداشتم، مخصوصاْ آپدیت کردن. شاید بعضی از دوستان نفهمیده باشن که قضیه پست قبلی بر می گرده به خودم! ولی نخواستم قیافه این آدمای شکست خورده رو به خودم بگیرم، بالاخره شکست نمک زندگیه!  آدم با هر شکستی که نباید زمین بخوره!
امروز سالگرد درگذشت دکتر علی شریعتی، یکی از بزرگترین معلمان ایران زمین
انشا الله که ماتوفیق این رو داشته باشیم که شاگرد کوچک کلاس بزرگ دکتر باشیم
آدرس سایت دکتر شریعتی :http://www.shariati.com
هنوزم کتاباش تو طبقه اول کتابخونه است، و هیچ وقت دلم نخواسته جابجاشون کنم؛ با اینکه خوندم و خوندم...؛ بازم می خونم شاید باز هم چیزی از نوشته های استاد آموختم و با افکار این معلم بزرگ بیشتر آشنا شدم...
روحش شاد و یادش گرامی

خدایا

به من توفیق تلاش در شکست . صبر در ناامیدی . رفتن بی همراه . جهاد بی سلاح . کار بی پاداش . فداکاری در سکوت . دین بی دنیا . مذهب بی عوام . عظمت بی نام . خدمت بی نان . ایمان بی ریا . خوبی بی نمود . گستاخی بی خامی . مناعت بی غرور . عشق بی هوس . تنهایی در انبوه جمعیت . دوست داشتن بی آنکه دوست بداند

عنایت فرما

<< دکتر علی شریعتی >>

-------------------------------------------
نمی دانم بعد از مرگم چه خواهد شد
نمی خواهم بدانم کوزه گر از خاک اندامم
 چه خواهد ساخت
ولی بسیار مشتاقم،
که از خاک گلویم سوتکی سازد,
گلویم سوتکی باشد،
به دست کودک گستاخ بازیگوش
 و او
 یکریز وپی در پی
دم خویش را در گلویم سخت بفشارد
و خواب خستگان خفته را آشفته تر سازد
بدین سان بشکند در من
 سکوت مرگبارم را...

دکتر علی شریعتی
-----------------------------------------
به وبلاگ آقا احسان
هم سری بزنید، وبلاگی پر از اندیشه های دکتر... . انشاالله که احسان جان تو کارش موفق باشه.

چرا به یه جایی خیره می شه و هیچ چی نمی گه؟ شاید یه اتفاقی براش افتاده؟ نمی دونم، آدمی که تو کارش شکست بخوره و تو شکستش یه رفیق فابریکش رو هم از دست بده یه همچین حالتی هم می شه! تازگیا با ما هم حرف نمی زنه! انگار زبونش رو بریدن!


... چی بگم آخه                         سکوت

  

سکوتم از رضایت نیست .... دلم اهل شکایت نیست

سکوت

سلام
تا حالا شده با یکی یه صحبتی رو شروع کرده باشین، بعد متوجه بشین وای چقدر این طرفتون حرف می زنه! کله ی ما رو خورد! ولی خیلیای دیگه هستن که باید انقدر بگی و التماس کنی تا اون دهن مبارکشون رو باز کنند و یه چیزی بگن. بعضیای دیگه هستن نه این ورین و نه اون وری. تعادل رو حفظ می کنند. تا حالا شده درباره سکوت یک جمله بگی؟
خوب همین الان بگو ؟
به نظر من سکوت می تونه تسکین دهنده و آرام بخش باشه، می تونه بعضی موقع ها به ضرر آدم تموم بشه ولی می تونه بعضی وقتها هم کلی به نفع طرف باشه. از قدیم گفتن سکوت علامت رضاست. ولی بعضی وقتها هم هست که سکوت دیگه علامت رضا که نداره هیچ، علامت اعتراض و مقابله و این جور حرفاست. در بیمارستان ها برای آرامش بیماران با انگشت و اشاره امر به سکوت می کنند. شاید لازم باشه این تابلو خیلی جاهای دیگه هم نصب بشه و افراد رو به سکوت تشویق کنه! واقعاْ در این شهر پر سر و صدا یه جای ساکت هم کم گیر میاد .
سکوت زبان خوبیهایی در بردارد که سعدی درباره آن سفارشاتی داده و نصیحت نموده هم با شعر و هم با نثر. مثلاْ این عزیز فرموده:
زبان بریده بکنجی نشسته سمن بکم             به از کسی است که باشد زبانش اندر حکم
ایضاْ:
زبــــان در دهان ای خردمنــــد چیست؟             کلیــــد در گنـــــج صـــاحـــب هنـــــر   
چو  در بسته باشد  چه  دانـــــد کسی             کــه گـــــوهــر  فروش است  یا پیــله ور

و به طور مشفقانه فرموده: اگر بدانی که گفتنت بقدر نقره ارزش دارد اگر نگوئی ارزش طلا دارد.

(خوب که فکر می کنم می بینم که واقعاْ سکوت تنها زبان مشترک بین همه ی انسانهاست!)
--------------------------
راستی آهنگ وبلاگ رو عوض کردم، چطوره؟