روح یگانگی

یک زمانی یک نفر کارگر زن برایمان زراعت می کرد. از مازندران آمده بود. پیرزن خوش اخلاقی بود. به او ننه می گفتیم. با این که اتاق کوچکی هم برای او مهیا بود. در گوشه حیاط زیر درخت پتو می انداخت و چای درست می کرد. تابستان بود. من هم خوشم می آمد. می رفتم پهلوی لو چای می خوردم. گاهی هم مادرم برایش چای می آورد.partizanha.blogsky.com

یک وقت آخر سال بود می خواستم مرخصش کنم. گفتم: ننه جون بیا حسابت را بکنم پولت را بدهم. گفت: الآن وقت رفتن نیست. گفتم: چرا ننه؟ گفت: هنوز تخم خیارهامان را نگرفتیم. دیدم دو سه سال تابستانها که آمده است برای ما کار می کند می گوید: تخم خیارهامان را. نمی گوید: تخم خیارهای شما را. یعنی با ما قاطی شده است.

معلوم بود این مطلب را برای طمع پول نمی گوید، بلکه یگانه شده بود.می خواست کارها را به خودش نسبت بدهد.ما هم ناچار شدیم نگهش داریم. دیدیم کسی را که این طور یگانه شده است نمی توان جوابش کرد.

نگاهی به رفیقم کردم و گفتم:سه سال از ماه دوم بهار تا پاییز آمده این جا با ما یگانه شده است، ولی سالهاست که خدا ما را آفریده است، بنده ی خداییم، هنوز با خدا یگانه نیستیم!

... هر وقت به قلبت آمد، قشنگ و زیبا و از راه یگانگی بگو: من مال شما هستم. ان شاالله با اختیار و با جرأت از درون و باطن خودت را میهمانش کنی، نه از بیرون و با شلوغ کردن و داد و بیداد.

 

باز این چه شورش است که در خلق عالم است ...

سلام بر تو ای ابا عبدالله 

سلام بر تو ای خون خدا و فرزند خون خدا

 partizanha.blogsky.com

سلام بر تو  و بر جان هائی که بر آستانت فرود آمدند

از جانب من بر همهء شما سلام ابدی باد تا من زنده ام و تا شب و روز برپاست

ای ابا عبدالله ! به راستی که بزرگ فاجعه ای به شما روی داده  و مصیبت سترگی بر شما و بر ما و بر همهءمسلمانان وارد آمده و در آسمانها نیز سوگ شما سترگ و بر اهل آسمانها نیز بزرگ به شمار رفته

.........

ادوارد بروان (مسشترق انگلیسی)::

(( آیا قلبی پیدا می شود که وقتی درباره کربلا سخنی به گوش می رسد .مالامال حزن و اندوه نگردد؟ حتی غیر مسلمانان هم نمی توانند پاکی روحی را که این جنگ اسلامی در بر داشت انکار کنند.))

 

نیکلسون ::

(( بنی امیه طغیانگر بودند و قوانین اسلامی را نادیده انگاشتند .مسلمین را خوار نمودند و صاحبان اصلی حکومت را کشتند .بنابراین تاریخ از روی انصاف حکم می کند که خون حسین(ع) به گردن بنی امیه است.

نیکلسون در جائی دیگر از نوشته هایش حادثه کربلا را موجب اتحاد می داند و تاثیر آن را در ایران ذکر می کند :حادثه کربلا مایهء پشیمانی و تاسف امویان شد .زیرا این واقعه شیعیان را متحد کرد و برای انتقام حسین (ع) هم صدا شدند و صدای انها در همه جا مخصوصا" نزد ایرانیان که می خواستند از نفوذ عرب آزاد شوند ،انعکاس یافت.))

 

توماس ماساریک::

(( مصائب مسیح  نسبت به مصائب حسین (ع) مانند پر کاهی است در برابر کوهی بزرگ.))

زیر برف و باد و بارون | قالب جدید برای وبلاگ نویسان

partizanha.Blogsky.com

دوباره خزون اومد، نم نم بارون میزنه تو صورتم

بوی خاک و نم کوچه، میگه هنوز دیوونتم

رعد و برق فهمیده انگار، زندگیم شده غم انگیز

دستای کیو گرفتی، زیر بارونای پاییز

می خوام اینجا با تو باشم، زیر بارونا دوباره

ولی افسوس نه تو هستی، نه دیگه بارون می باره

خزونم داره میره، نموند برگی رو درختا

من هنوز منتظرم، توی جاده تک و تنها

دیگه بارون نمی باره، توی جاده پر برفه

به خدای آسمونا، عشقت از یادم نرفته

می خوام اینجا با تو باشم، زیر برف و باد و بارون

نیایی با خاطراتت، سر می ذارم به بیابون

-----------------------------------

قالبی رو درست کردم با نام «مهربون» برای سیستم های Blogfa و  PersianBlog قالب مهربون

برای دریافت قالب باید عضو گروه رفوزه ها در یاهو باشید.

برای دریافت به لینک زیر بروید، چنانچه عضو گروه رفوزه ها نیستید، می توانید از همین حالا عضو شوید. (عضویت)

برای دانلود قالبها به این لینک بروید.

زیر بارون

Partizanha.blogsky.com

زیر بارونای عمرت

تک و تنها آس و پاسم

خسته ی خسته ی خسته

عاشقم یا بی حواسم

هق هق ابر سیاهم

بی تو افتاد به شماره

بی تو من در پی مرگم

با یه چشمک یا اشاره

عسل ناب نگاهت

شهد مست اون صداقت

قصه های عاشقونت

خنجری پشت رفاقت

آخ که از اول قصه

دلت از دلم جدا بود

این حریرو تو سوزوندی

نگو که کار خدا بود...

-----------------------------

آدمی ساخته افکار خویش است، فردا همان خواهد شد که امروز می اندیشد. (موریس مترلینگ فیلسوف بلژیکی)

قالب وبلاگ رو هم عوض کردم... اونی که میخواستم نشد، ولی هی بد نیست ... نظر شما چیه ...؟