اسیدپاشی، اما از نوع اینترنتی!

سال‌هاست عادت کرده‌ایم خبر اسیدپاشی جوانان نخاله‌ای را بشنویم که با یک جواب منفی شنیدن، با یک پارچ اسید انتقام خود را از یک خانواده گرفته و عمر یک انسان را به تباهی بکشاند.

اگر در چنین مواردی، بحثی در این باره می‌شد، موضوع به افراد عوام جامعه منتسب می‌شد، اما حالا در وضعیتی که از پیشرفته‌ترین تکنولوژی بشری برای انتشار خصوصی‌ترین تصاویر و عکس‌ها استفاده می‌شود، باید به روشنی گفت، با سوءاستفاده از فضای مجازی که به تازگی گسترش پیدا کرده، هیچ طبقه‌ای در حاشیه امنیت نیست و متأسفانه، گذشت زمان و بی‌تفاوتی برخی دستگاه‌ها، از آینده خطرناکی حکایت دارد.

انتشار تصاویر خصوصی منتسب به یک بازیگر تلویزیون در اینترنت که به نظر می‌آید از حیث شکل و شمایل و پیش‌بینی‌های فنی با برنامه‌ریزی طراحی شده و از طرفی، بازار عجیب و غریب نقل و انتقال این تصاویر در موبایل‌ها و فروش سی‌دی آن در اماکن عمومی گرم است، ‌چه نتیجه‌‍ای برای اخلاق و امنیت روانی جامعه خواهد داشت؟

حالا نه تنها این مشکل حل نشده، بلکه می‌رود تا به مانند حادثه سی‌دی میهمانی یکی از تیم‌های معروف کشور، از پس این ماجرا، یک جریان جنایی هم به وجود آید و از عصر دیروز، شایعه خودکشی بازیگر مورد اشاره در محافل عمومی منتشر شده است.

البته شدت این شایعه، به اندازه‌ای بوده که روزنامه رسمی ‌سازمان صداوسیما هم در اشتباهی عجیب، اقدام به انتشار این خبر غیرواقعی کرده است.

البته دستگاه‌های و مراجع فرهنگی باید هشیارانه، نوعی نظارت بر عملکرد چهره‌های مشهور و حواشی زندگی هنرمندان داشته باشند، اما مسلما برای انتشار برخی تصاویر غیراخلاقی از این افراد، نمی‌توان هیچ‌گونه انگیزه خیرخواهانه‌ای را متصور شد.

متأسفانه در هفته‌ای که گذشت، هیچ‌کس از این دید به این واقعه تلخ نگاه نکرد که عادی شدن چنین رخدادهایی برای جامعه، ضررهای حیثیتی و اخلاقی فراوانی خواهد داشت و دستگاه‌های فرهنگی، حقوقی و قضائی، نباید در برابر چنین اتفاقی، دست بسته و در بحران‌های بزرگ‌تر خلع سلاح بمانند.

در تابستان سال 83 تصاویری از استخرهای زنانه تهران در میادین و کوچه و بازار به فروش می‌رسید؛ آیا با متخلفان، آن قدر که به آبروی مردم لطمه وارد شده بود، برخورد شد که حالا کسی جرأت نکند به با آبروی انسان دیگری بازی کند؟!

در اینجا بحث بر سر دیدن تصاویر غیر اخلاقی که به زندگی خصوصی دو انسان مرتبط است، نیست؛ موضوع بی‌تفاوتی جامعه به رویدادی است که شاید در این بازار بی‌شرمی ‌راه افتاده، گریبان هر انسان دیگری را گرفته که هیچ کاری در مقام جایگزین نخواهد داشت.
منبع خبر: بازتاب
نظرات 1 + ارسال نظر
وهاب یکشنبه 21 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 02:43 ق.ظ http://galery.tk

سلام.خوبی
یکم بی وفا شدم ببخشید
مال یه نفر دیگه هم اومد بیرون
اما تو منطقه ما پسر با موتور تصادف میکنه گوشی موبایلشو بر میدارن می برن و فردا سی دی فیلم عروسی که توش بوده و با گوشیش فیلم گرفته بوده رو تو خونشون میندازن و تو محل پخش
شاد باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد