گزارش رویترز از راه اندازی وبلاگ شخصی دکتر احمدی نژاد

خبرگزاری رویترز در گزارشی به انعکاس خبر راه اندازی وبلاگ شخصی دکتر محمود احمدی نژاد پرداخت و نوشت: رییس جمهوری ایران برای برقراری ارتباط بیشتر با مردم اقدام به راه اندازی یک وبلاگ شخصی کرده و در اولین مقاله مندرج در این وبلاگ به شرح خاطرات دوران کودکی، وقایع انقلاب اسلامی و جنگ ایران با عراق پرداخته است.

احمدی نژاد در این وبلاگ شرح داده است که وی حتی زمانی که در دوران ابتدایی مدرسه به سر می برد، از سیاست های مداخله جویانه آمریکا در ایران ناراضی بود.
این گزارش در ادامه به پیروزی غافلگیر کننده احمدی نژاد در انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری اشاره کرد و نوشت: رییس جمهوری ایران سال گذشته با وعده سهیم کردن عادلانه تر افراد تهیدست جامعه در درآمدهای نفتی کشور و تاکید بر بی آلایشی و ساده نشینی خود حائز اکثریت آرا شد.
وی در بخشی از وبلاگ خود آورده است: "در ایامی که شهرنشینی کمال محسوب می شد، در خانواده ای تهیدست در یک روستای دورافتاده به دنیا آمدم". partizanha.blogsky.com
به گزارش رویترز، احمدی نژاد به عنوان فرزند یک "آهنگر زحتمکش و سرد و گرم چشیده"، زندگی بی آلایش و فارغ از زرق و برقی را سپری کرده و با این حال در بخشی از وبلاگ به ممتاز بودن خود در دوران مدرسه اشاره کرده و در جایی دیگر می گوید که وی رتبه 132 را در میان 400 هزار داوطلب ورود به دانشگاه کسب کرده است.
بر پایه این گزارش، رییس جمهوری ایران علاوه بر وعده زندگی بهتر به قشر تهیدست جامعه به دنبال آن است تا با خودداری از تسلیم در برابر آنچه که فشار غرب برای توقف برنامه هسته ای صلح آمیز ایران می خواند، موضع خود را تقویت کند.
رویترز نوشت: عرض اندام احمدی نژاد در منازعه با غرب بر سر برنامه هسته ای مورد ستایش جهان اسلام که از سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه به ستوه آمده اند، مواجه شده است.
"سعید لیلاز" کارشناس سیاسی گفت: سایت جدید رییس جمهوری احتمالا با هدف جلب حمایت گسترده از خارج کشور راه اندازی شده است.
احمدی نژاد در بخشی از این وبلاگ از خوانندگان می خواهد تا در یک نظرسنجی آنلاین شرکت کرده و به این سئوال پاسخ دهند که " آیا به نظر شما هدف آمریکا و اسرائیل از حمله به لبنان کلید زدن جنگ جهانی دیگری است یا خیر؟".
بر اساس این گزارش، احمدی نژاد توضیح می دهد که چگونه وی در پایه اول ابتدایی با کمک اطرافیان روزنامه ها را می خواند و در جریان مطالعه روزنامه ها با این واقعیت آشنا شد که شاه ایران حق مصونیت زندگی در ایران را به خارجی ها اعطا کرده است.
وی می گوید: " من به این مطلب پی بردم که محمد رضا شاه ایران تلاش می کرد تا برگ دیگری از تحقیر مردم کشور در برابر بیگانگان را به کارنامه خود بیافزاید.
وی همچنین در این وبلاگ توضیح می دهد که چگونه یکی از طرفداران پر و پا قرص آیت الله خمینی بوده و با حرارت به سخنرانی های وی گوش فرا می داده است.
احمدی نژاد در بخش دیگری به بیان خاطرات روزهای خونین نبرد ایران با عراق طی سال های 1980 تا 1988 که در آن زمان وی یکی از سربازان دفاع مقدس بود، پرداخته است.
به گزارش رویترز، رییس جمهوری ایران در پایان می نویسد که متن وبلاگ اول وی بسیار طولانی و بیش از دو هزار و 300 کلمه لاتین شده است.
" از این پس سعی خواهم کرد کوتاه تر و ساده تر بنویسم".
گفتنی است وبلاگ یا به عبارتی سایت تبادل نظر رییس جمهوری کشورمان به چهار زبان فارسی، انگلیسی، عربی و فرانسوی و به آدرس اینترنتی http://www.ahmadinejad.ir قرار دارد.

نظرات 1 + ارسال نظر
رضا خرم آبادی دوشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 01:59 ق.ظ http://younglog.persianblog.com

سلام .
خیلی وقته این طرفا نیومدم .
گفتم حداقل بیام سلامی عرض کنم و خسته نباشیدی بگم به روفوزه خودمون .
تو یه نگاه می شه فهمید چه مطالب جالب و پر باری رو از دست دادم .
خدا کنه زودتر کمی سرم خلوت بشه تا بتونم دوباره مثل قدیم از مطالبت لذت ببرم.
در پناه حق .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد