یاهو: باور کنید ما هم مثل گوگل جستجو می‌کنیم

هرچه جستجوگران در اینترنت در هنگام جستجوی مطالب مورد نیاز خود بیشتر به سایت گوگل مراجعه کنند ارزش سهام این جستجوگر را به نسبت ارزش سهام رقیب قدرتمندش یاهو افزایش می‌دهند. اما اکنون یاهو به دفاع از خود پرداخته و با اشاره به افزایش 6 درصدی سهام خود می‌گوید، ما هم موتور جستجو هستیم و پیشرفت می‌کنیم.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در این زمینه می‌نویسد: "شرکت یاهو به مجله وال‌استریت اعلام کرده است، موتور جستجوی گوگل، تنها ابرقدرت جستجوی اینترنتی دنیا که بتواند همه تبلیغات اینترنتی را از آن خود کند، نیست."

این شرکت، پس از محاسبه سود یک‌چهارم اول امسال و رسیدن به معیارهای برآورد شده، این مطلب را اعلام کرد که باعث کاهش نگرانی‌های آنان در مورد از دست دادن عرصه رقابت با گوگل شد. partizanha.blogsky.com

سه‌شنبه گذشته، سهام شرکت یاهو حدود 6 درصد رشد را نشان داد. شرکت‌های "eBay" و گوگل نیز در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، می‌خواهند بیلان مالی سه ماهه نخست سال خود را اعلام کنند، البته سایت آمازون نیز قصد دارد تا هفته آینده این کار را انجام دهد.

یاهو در سه ماهه نخست سال گذشته، حدود 6/159 میلیون دلار درآمد داشته که این رقم، حدود 11 سنت در ازای هر سهم است که نسبت به سال گذشته و درآمد 14 سنت برای هر سهم در همین دوره زمانی، کاهش داشته است.

یاهو همچنین، اعلام کرد: "تغییرات اعمال‌شده در سایتش و هزینه‌های آن، باعث کاهش 71 میلیون دلار از درآمدهایش نسبت به سال گذشته شده است و اگر به خاطر این هزینه‌ها نبود، هم‌اکنون می‌توانست، افزایش حدود 18 درصد داشته باشد."

سود به دست آمده توسط این شرکت نسبت به سال گذشته، 34 درصد رشد داشته و به 57/1 میلیارد دلار رسیده است که پس از کسر کمیسیون شرکای تبلیغاتی و... به رقم سود خالص 09/1 میلیون دلار می‌رسد؛ یعنی چیزی حدود ده میلیون دلار بالاتر از برآوردهایش. پیش از اعلام این اطلاعات از سوی یاهو، سهام این شرکت، امسال با حدود 20 درصد افت روبه‌رو شده بود که بازتاب نگرانی ایجادشده در مورد وادادن عرصه رقابت به گوگل بود.

"سوزان دکو"، مدیر مالی شرکت یاهو اعلام کرد: "استفاده از موتور جستجوی یاهو در سه ماهه گذشته، نسبت به سال گذشته، 15 تا 20 درصد افزایش داشته است."

یاهو هنوز هم درگیر تعیین تبلیغاتی است که باید در کنار جستجوهایش نمایش داده شوند. البته هرچند، یاهو در تبلیغات جستجوها به اندازه گوگل موفق نبوده، اما تجربه و کیفیت تبلیغاتی یاهو از گوگل بالاتر بوده است.

علاوه بر تبلیغات متنوع‌تر در یاهو، این سایت، بیشترین بیننده ایرانی را نیز در سه ماه گذشته داشته است؛ یعنی حدود 402 میلیون نفر تا ماه مارس، حال آن که این آمار در پایان سال 2005، 345 میلیون نفر بود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد