بدانیم که ...

فقط وقتی از بالا به کسی نگاه کنیم که بخواهیم از زمین بلندش کنیم
کاری انجام ندهید که آرامش ذهن و قلبتان را برآشوبد، زندگی روزانه را چنان منظم کنید که آرامش درونتان تقویت گردد و آنرا از میان نبرد. از افراط و تفریط در کارها بپرهیزید، شتاب مانع از بروز چنین حالتی خواهد شد. کارها را با ملایمت و جدیت انجام دهید و مطمئن باشید زندگی به شما لبخند خواهد زد.
زمانی خود را شجاع بدانید که بعد از هر شکستی لبخند بزنید
بیشتر ما ، اگر هم اهل گوش دادن باشیم، بد گوش میدهیم چه بسیار بداقبالیها و دردها که ناشی از سوءتفاهمهایی است که بدلیل عادتهای بد در گوش دادن عارض شده اند پس خوب گوش کنید.
بهتر زندگی کنیم
شاید اکنون زندگی ما کمی تیره و تار می نماید. اما دیری نمیگذرد که همه چیز بهتر خواهد شد فراموش نکنیم که تا باران نباشد، رنگین کمان نیست. تا تلخی نباشد، شیرینی نیست و گاه همین دشواری هاست که از ما انسانی نیرومندتر و شایسته تر می سازد. با کمی تامل خواهیم دید که خورشید بار دیگر درخشیدن اغاز خواهد کرد فقط باید کمی صبور بود و بعد اینکه ستاره بخت هیچ کس شوم نیست، این ما هستیم که آسمان را بد تعبیر میکنیم
انسان بودن مسئولیت سنگینی بر دوش ما می گذارد. هستی به انسان اعتماد کرده. انسان امید است و هر انسان سهمی در اجرای این«دارم بزرگ» یعنی زندگی دارد و بزرگترین مصیبت وارده این است که انسان فراموش کند انسان بودن خویش را .............
تلگرافی باشید
موقع حرف زدن فقط چیزی را که لازم است بیان کنید. درست مثل اینکه می خواهید یک تلگراف بزنید. فقط اجازه دارید ده کلمه را استفاده کنید.
به حرف زدن مردم دقت کنید. حتما تعجب می کنید. سوء تفاهم همه جا دیده می شود. شما یک چیز می گویید، بقیه چیز دیگری می فهمند. اگر مردم فقط پنج درصد مقدار فعلی حرف می زدند، دنیا محلی بسیار ساکت تر و صلح آمیزتر می شد. باور کنید فقط پنج درصد از آنچه می گویید برای بیان خواسته ها و منظورتان کفایت می کند.
وقتی تلگرافی حرف می زنید بیاد داشته باشید در بیان و استفاده از کلمات محدودیت دارید. این مراقبه را انجام دهید و با کمال تعجب مشاهده می کنید که در طول روز چقدر به حرف زدن کمی احتیاج دارید.
// اوشو: کتاب آینده طلایی- فصل هفتم
(با تشکر از مهدی اچ ای)
نظرات 5 + ارسال نظر
شایان دوشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1383 ساعت 11:41 ق.ظ http://0800.blogsky.com/

مرسی و سلام
خیلی جالب بود
به من سر بزن
خوشحال می شم

ابوذر دوشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1383 ساعت 12:58 ب.ظ http://abozar.blogsky.com

سلام استاد
جالب بود . بدانیم که ... رو می گم
ممنون که به من سر زدی
باز هم از این کارا بکن
یا علی مدد

وهاب دوشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1383 ساعت 02:21 ب.ظ http://galery.tk

سلام.خوبی عزیز.یکی از قشنگترین مطالبی بود که خوندم...من خودمو بگم یاد گرفتم علکی بگم چشم واز زیر کار در برم اما اگر یه چشم واقعی بگم یه گوش درو یکی دروازه نباشه شاید الآن از اینی که هستم بهتر بودم...موفق باشی..راستی یه زحمت برات فرستادم...شاد باشی

دیا دوشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1383 ساعت 03:28 ب.ظ http://dele-shoorideh.persianblog.com

چه وبلاگ خوبی داری...متشکرم از اینکه به من سر زدی...یه وبلاگ قشنگ در در مورد امام علی(ع) هست که فکر میکنم برات خیلی جالب باشه...http://www.hadisesharif.tk/
ا دوست داشتی حتما یه سری بزن

مهر دوشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1383 ساعت 11:55 ب.ظ http://www,solookemehr.persianblog.com

سلام. فکر می کنم اکثر ما آدما همانطور که به سالمی جسم احتیاج داریم. همانطور هم احتیاج به سلامت روح و روان داریم و این مطالب نکاتی بسیار کوچک برای رسیدن به سلامت روح و روان است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد