ایران در راه جام جهانی آلمان: سرمایه‌ها و انتظارات

ایران روز چهارشنبه آینده، نهم فوریه (21 بهمن)، نخستین بازی خود را در مرحله دوم مسابقات مقدماتی جام جهانی، مقابل بحرین برگزار خواهد کرد. پنج تیم آسیایی شانس صعود به جام جهانی آلمان را دارند و تیم فوتبال ایران برای به دست آوردن یکی از این پنج سهمیه، شماری از بازیکنان برجسته را در اختیار دارد که برخی از آنها در باشگاههای معتبر اروپایی بازی می‌کنند.
"آیا این، بهترین تیم تاریخ فوتبال ایران است؟" پاسخ برانکو ایوانکوویچ، سر مربی اهل کرواسی تیم ملی ایران به چنین سوالی دو پهلوست. او لبخند می‌زند و می‌گوید: "فقط می‌توانم بگویم این بهترین تیم ملی فعلی ایران است."
شرایط ایران در فاصله یک هفته تا آغاز مرحله دوم مسابقات مقدماتی جام جهانی مشابه با تمام ادوار پیشین است. نکته‌ای که سیامک قلیچ‌خانی روزنامه‌نگار، آن را چنین تحلیل می‌کند: "ما همیشه قبل از آغاز هر مسابقه‌ای قوی‌ترین تیم تاریخ را داشته‌ایم، نکته‌ای که به مرور به تصور همیشگی ما تبدیل شده است."
"از دید مردم، ما همیشه با همین پیش فرض وارد مسابقه شده ایم." اما نتیجه همه این انتظارات، همانگونه که این روزنامه نگار می گوید، تنها دو دوره صعود به جام جهانی بوده است.

انتخاب دشوار
ایوانکوویچ می‌گوید: "بازیکنانی که در تیم ملی هستند از نظر من بهترین‌اند و تصمیم‌گیری برای انتخاب یک تیم ۱۱ نفری از میان آنها کار ساده‌ای نیست ولی به دلیل مسوولیت بزرگی که بر عهده من است، در این تصمیم‌گیری تردیدی ندارم."
او به اندازه روزنامه‌نگاران و طرفداران فوتبال ایران خوشبین است، اما پیش از آنکه این خوشبینی را بروز دهد، با چند جمله واقعگرایی خود را به رخ می‌کشد: "من خوشبینم و مطمئن. اما در عین حال گروه دشواری داریم. یادتان باشد سه تیم این گروه جزو چهار تیم برتر جام ملت‌های آسیا بوده‌اند، مضاف بر اینکه ژاپن قهرمان جام ملت‌های ۲۰۰۴ است. ما البته بازیکنان درجه اولی داریم اما تیم اصلی ما که بخشی از آن متشکل از لژیونرهاست، فقط دو جلسه تمرین واقعی خواهد داشت و این یک مشکل بزرگ است."
برانکو ایوانکوویچ یادآور می‌شود که تیم او پیش از آخرین دیدار تدارکاتی مقابل بوسنی، ۱۲ غایب دارد. "ابراهیم میرزا پور، علیرضا نیکبخت واحدی، سید محمد علوی، خداداد عزیزی، ایمان مبعلی، علی کریمی، وحید هاشمیان، مهدی مهدوی کیا، رحمان رضایی، فریدون زندی، فرهاد مجیدی و حمید شفیعی که از بین این جمع، ۹ نفر بین ۱۴ بازیکن اصلی‌اند و ۷ نفر جزو ترکیب اصلی. این مشکل واقعی ماست."
ادامه متن ... 
به امید پیروزی ملی پوشان در مصاف با حریفان

نظرات 5 + ارسال نظر
وهاب چهارشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 09:35 ق.ظ http://galery.tk

سلام.خوبی دوست عزیز.راستی خونه جدید رو راه انداختم.یه سر بزن مشکلاتشو بگو.راستی قالبم از خودت کش رفتم.منم آرزوی موفقیت مال تیم ملی دارم.اگه این سری نره جام جهانی دیگه طرفداریشو نمیکنم.شاد باشی مهربون

نیلو چهارشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 12:38 ب.ظ http://nilo2004.persianblog.com

سلام د.ست عزیز این اولین وبلاگ ورزشی که میبینم اینقدر جالبه برات ارزوی موفقیت دارم به من سر بزنی واقعان خوشحال می شم قربون مهربونیت نیلو بای

قاصدک چهارشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 07:29 ب.ظ http://636.blogsky.com

سلام رفوزه
خوفی
ایشالله که می برن اگرهایی که بعدش می کنن باحاله (;
راستی من یه مشکل داشته بیدم
نمی دونم چرا stand by کامپیوترم خاموش شده سر همین قاط می زنه بسیار
آقای دکتر شما نمی دونی چش شده بیده
***
خوش باشی

حسین پنج‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 07:26 ق.ظ http://www.daryaft.blogsky.com

سلام
من برای اولین باره اومدم اینجا و خیلی هم راضیم
به وبلاگم سر بزن اگه قابل دونستی تبادل لینک کنیم تو نظرات خبرم کن

کتکله پنج‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 06:56 ب.ظ http://katakalle.com

سلام ! من یه وبلاگ طنز دارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد