نقش اینترنت در زندگی دانشجویان

اندی پرز در ایالت هوستون به این دلیل به کتابخانه دانشگاه خود می رود که از سکوت و آرامش آن استفاده کند، نه اینکه در آنجا کتاب بخواند؛ زیرا او تحقیقات خود را به صورت Online انجام می دهد.
ادل فیلدلر برای ثبت نام در کلاسهای درسی و آگاه شدن از نمرات خود در ایالت مینه سوتا از اینترنت استفاده می کند. این کار باعث صرفه جویی فراوان در وقت او می شود. زیرا دیگر مجبور نیست 60 مایل مسافت خانه تا دانشگاهش را با ماشین طی کند.
پاتل برای پرسیدن سؤالات درسی خود از استادان در دانشگاه شیکاگو از ایمیل استفاده می کند. چنین نمونه هایی در میان دانشجویان تقریباً معمول شده است. در حال حاضر، نتیجه یک بررسی جدید این نکته را تائید می کند که اینترنت به یک جزء لازم زندگی دانشجویان تبدیل شده است و آنها فقط برای مطالعه و تحصیل از آن استفاده نمی کنند.
بررسیها نشان می دهد 86 درصد دانشجویان در کشور آمریکا از اینترنت استفاده می کنند. استیوجونز، رئیس گروه ارتباطات دانشگاه ایلینویز شیکاگو می گوید: " استفاده از اینترنت برای دانشجویان بسیار راحت و آسان شده است." اگر به قسمت کامپیوتر دانشگاهها یا کلاسهای درس دانشجویان وارد شوید، دانشجویان را در حال جستجو در اینترنت می بینید. آنها در اینترنت به جستجوی اطلاعات و مطالب مرتبط با درسهای خود می پردازند، فایل های موسیقی را
Download می کنند یا بازی های Online انجام می دهند.درحین انجام این کارها هم فرصتی پیدامی کنند تا برای دوستان خود در دیگر قسمتهای محوطه دانشگاه یا دیگر نقاط جهان، پیغامهای الکترونیکی بفرستند.
این همان چیزی است که دیوید سیلور، استادیار ارتباطات دانشگاه واشنگتن، آن را
Social Multitasking می نامد.
بررسیها نشان می دهد که همه جستجوهای دانشجویان در اینترنت به کارهای درسی آنها مربوط نیست. در واقع، 42 درصد از دانشجویان که از اینترنت استفاده می کنند می گویند اغلب به منظور ارتباط با دوستان خود از طریق ایمیل از اینترنت استفاده می کنند، در مقایسه با 38 درصدی که از اینترنت برای مطالعات درسی و دانشگاهی خود استفاده می کنند. تقریباً سه چهارم دانشجویان می گویند اکثر ایمیل را برای دوستانشان می فرستند.
تحقیقات نشان می دهد، دانشجویان برای اینکه بتوانند امور درسی، دانشگاهی و فعالیتهای بیشتری را در مدت زمان کمتری انجام دهند، از اینترنت استفاده می کنند.
در این تحقیقات 80 درصد از دانشجویان اظهار داشتند که اینترنت به تجربیات دانشگاهی آنها افزوده است و 56 درصد گفتند ایمیل باعث افزایش ارتباط آنها با استادانشان شان شده است.
طبق گفته دانشجویان ایمیل این امکان را به شما می دهد که افکار و نظرات خود را دقیق تر بنویسید و آنها را ویرایش کنید.

نظرات 17 + ارسال نظر
امیر بایرنی پنج‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1383 ساعت 08:30 ق.ظ http://hood.blogsky.com

سلام
خوبی؟

سهیل پنج‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1383 ساعت 02:17 ب.ظ http://loveyou.blogsky.com

سلام داداشی درسته دانشجو باید اطلاعات کسب کنه ولی به نظرت با این فیلتر گذاری میشه!‌هر جا میری یا فیلتر شده یا باز نمیشه . به هر حال راستی داداشی آپدیت کردم ..دوست دارم . سهیل

وهاب جمعه 25 دی‌ماه سال 1383 ساعت 09:14 ق.ظ http://vahabkhan.tk

سلام.اطلاعاتت جالب بود.یه چیز دیگه عجب حوصله ای داری پسر این همه رو تایپ میکنی.شاد شاد شاد باشی

داروگ جمعه 25 دی‌ماه سال 1383 ساعت 10:26 ق.ظ http://www.darvag82.persianblog.com

با درود فراوان و سپاس از شما . مطمئنا امروزه افغانستان کشوری تحت نفوذ امریکاست ولی برای ازادی همیشه باید چیزی را ازدست داد و چیز دیگری را گرفت . نظرتان در مورد نوع برگزاری مراسم ۱۶ اذر امسال چیست ؟؟؟

علیرضا محمدی جمعه 25 دی‌ماه سال 1383 ساعت 02:20 ب.ظ http://kalo.blogsky.com

سلام وبلاگ زیبایی داری!
دوباره پس از مدتی شروع به نوشتن کردم برای شما
شاید مطالب وبلاگ((خبرنگار))را تا بیش از این دنبال کرده باشی.این بار از ترانه های وجودم می نویسم.منتظرت هستم تا نظرت را بدانم.
خدانگهدار

عقرب هکر جمعه 25 دی‌ماه سال 1383 ساعت 03:57 ب.ظ

اگه میشه تبلیغ منو یه جای بهتر بزار باور کن از اون روز یک باز دید کننده هم از سایت شما نداشتم

[ بدون نام ] شنبه 26 دی‌ماه سال 1383 ساعت 01:23 ق.ظ

As you may have already found out recently and more than before, extreme censorship of internet media and numerous filters have been installed by ISPs and the Telecommunication Organization of the Iranian government to ban several Persian sites.
Lately such filtering has cast its doomed shadow over weblogs; consequently, free access to data has considerably decreased and this involves unreasonable banning of personal sites and weblogs in Persianblog and Blogspot (as a part of Google site).
Apparently, filtering weblogs is a kind of test to evaluate the level of public objection to such censorship, so that such limitations can later be applied to other Iranian sites. Meanwhile officials in charge do not shoulder the responsibility or by the ridiculous excuse of generally labeling all censored sites as 'immoral' they try to justify their action and some just express their useless regrets.
Hence we, the users, online writers and activists in technology fields and IT implore all of you to condemn the restriction of weblogs and declare your objection so that your silence will not be considered as your indifference towards this clear impediment of rights.
Please note that this is a strictly professional objection to the confinement of freedom and has no political aspect whatsoever.
Thank you all for your voice, which we hope would be heard this time.
همانطور که آگاهید، اخیرا و بیش از پیش، سانسورهای بی حد و حصر گریبانگیر رسانه‌های اینترنتی شده و فیلترهای متعددی از سوی سرویس‌دهندگان و وزرات مخابرات دولت ایران بر روی سایتهای فارسی‌زبان اعمال می‌شود.
اخیرا این فیلتر‌گذاری مشمول وبلاگها شده و سطح دسترسی آزادانه اطلاعات را به مقادیر قابل توجهی پایین آورده است، و دامن وبلاگهای شخصی افراد در پرشین‌بلاگ و اخیرا بلاگ‌اسپات (به عنوان بخشی از سایت گوگل) و صفحات شخصی دیگر را گرفته است.
به نظر می‌رسد که مسدود کردن وبلاگها، آزمونی در جهت سنجش افکار عمومی و میزان اعتراض آنها به این نوع سانسور است تا در صورت عدم توجه عمومی، به سایتهای دیگر ایرانی تعمیم داده شود. در این میان مسؤولین مربوطه تاکنون پاسخگو نبوده و یا با دلایل واهی و اطلاع‌رسانی غیرواقعی سایتهای سانسور شده را تماما غیراخلاقی اعلام کرده و بخشی هم تنها اقدام به اظهار تاسف‌های بی‌ثمر نموده‌اند.
به همین منظور ما کاربران، نویسندگان اینترنتی و فعالین در حوزه تکنولوژی و آی تی از تمامی افراد دعوت می‌کنیم که یکپارچه و یک جهت، ضمن امضای این بیانیه، محدودسازی وبلاگها را محکوم کرده و اعتراض خود را اعلام ‌نمایند تا حمل بر بی‌تفاوتی ما نسبت به این محدودسازی نشود. بدیهیست این اعتراض کاملا جنبه صنفی داشته و مقاصد سیاسی را دنبال نمی‌نماید.

با سپاس
http://www.petitiononline.com/iranblog/petition.html

اشک مهتاب شنبه 26 دی‌ماه سال 1383 ساعت 03:00 ق.ظ http://ashkmahtab.com

سلام و خسته نباشید
اولین باری هست که وبلاگتون رو میخونم
ازطریف وبلاگ آفتاب تاریکی اومدم اینجا
قالب خوبی طراحی کردین
همیشه شاد و موفق باشین

نادیا وادریس شنبه 26 دی‌ماه سال 1383 ساعت 03:52 ق.ظ http://www.man-va-to.blogsky.com

واقعا عالیه کارت.خیلی خوب بود خیلی استفاذه کردم از مطالب بلاگت
موفق باشی این ارزوی قلبیمه

لیلا شنبه 26 دی‌ماه سال 1383 ساعت 03:37 ب.ظ http://www.lyly.persianblog.com

سلام آمار جالبی بود

احسان کالچو یکشنبه 27 دی‌ماه سال 1383 ساعت 11:45 ق.ظ http://calcio.blogsky.com

سلام
خوبید؟
وبلاگ فوتبال ایتالیا هر هفته جمعه ها آپدیت میشه،
ولی شما دیگه به ما سر نمیزنید!
لینک ما رو هم که برداشتید.
موفق باشید و آتزوری

شاهین یکشنبه 27 دی‌ماه سال 1383 ساعت 09:42 ب.ظ http://www.shahinbamaram2003.persianblog.com

سلام دوست عزیز
وبلاگ زیبا و خوبی داری
امیدوارم موفق باشی
بای

وهاب دوشنبه 28 دی‌ماه سال 1383 ساعت 07:42 ق.ظ http://vahabkhan.tk

سلام.خوبی دوست عزیز کجایی؟راستی یه سری اطلاعات در مورد سایت نویسی میخوام میتونی کمکم کنی یه دنیا ممنونت میشم.خوش باشی

علی سافت دوشنبه 28 دی‌ماه سال 1383 ساعت 09:55 ق.ظ

سلام ......................
به خدا شرمنده رفوزه جان ............
خیلی شرمنده ....
...
آره خیلی شلوغم
اینجا چه قدر خوشکل شده .... وایییییییییییییییییییییییییییی
نمیدونم از کی هست ولی من حالا دیدم ...... مبارک باشه
مبببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببارک
به پای هم ...
بازم شرمنده .....
بابای .. موفق باشی ... یا حق

یوکابد دوشنبه 28 دی‌ماه سال 1383 ساعت 12:05 ب.ظ http://youkabed.blogsky.com

سلام
خوبی ؟
میگم اگه رفوزه نمیشدی چی میشدی پسر خوب
خوشحالم که اینقدر استعدادت خوبه آقا منم دریاب
بای

تجارت اینترنتی دوشنبه 28 دی‌ماه سال 1383 ساعت 05:11 ب.ظ http://avalekhat.persianblog.com

سلام بروز شدم منتظر حضورت . واقعا چه استفاده هایی میشه از این نت کرد

[ بدون نام ] جمعه 2 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 10:22 ق.ظ http://www.barcelonband.co.sr

سلام دوست عزیز بهت بابات وبلاگ خوبت تبریک می گم
اگر مایل به تبادل لینک هستی یه خبری بده.td height="35"embed width="120" height="60" src="http://www.asdfhost.com/members/barcelonband/LOGO.swf"/p/td

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد