قرار دادن سیستم نظر خواهی در بلاگر

 با سلام
همونطور که قول داده بودم امروز می خوام قرار دادن سیستم نظر خواهی در بلاگر و چند تا چیز دیگه رو بگم
همونطور که می دونید سیستم بلاگر در آرایش جدید خود در قالب های پیش فرضی که ارائه می کنه، سیستم نظر خواهی هم قرار داده، که البته شاید آنچنان جذاب و آنچنان که ما می خواهیم نباشه.
سایت هایی هستند که به شما این امکان را می دهند که سیستم نظر خواهی مطابق میل خودتان (از لحاظر رنگ و شکل و اندازه و ...) قرار دهید.
یکی از بهترین و پر طرفدارترین این سایتها، http://enetation.co.uk هست.
ابتدا به این سایت رفته و برای ثبت نام روی Signup Now کلیک کنید؛ سپس وارد صفحه ای می شوید که در آن شما باید یه نام کاربری (Username) برای خود انتخاب کنید؛ همچنین در قسمت (Password) باید کلمه ی رمزی رو برای خود انتخاب کنید، دقت کنید که دو تا پسورد نوشته شده و شما باید پسوردتون رو دوبار در کادر های مربوطه بنویسید، دقت کنید که حتماْ باید یکی باشند.
در قسمت(Email Address) آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
و در آخر شما در قسمت(Website Address) بایستی آدرس وبلاگ خودتون رو بنویسید.
و بعد بر روی Signup کلیک کنید.
اگر همه ی این کارها رو درست و با دقت انجام داده باشید، به صفحه ای منتقل خواهید شد که در آن Name  و Password تون رو می بینید. و از شما دعوت می کنه که با وارد کردن یوزر و پسوردتون در قسمت Login در قسمت چپ سایت از خدمات آن بهره مند شوید.
به این ترتیب وقتی وارد شدید بر روی لینک  Gallery کلیک کنید، در صفحه ای که باز میشود شما انواع قالبهای آماده رو می تونید ملاحظه کنید، کافی است کمی انگلیس بدانید و با اسم رنگها آشنایی داشته باشید تا زودتر به مقصد برسید. برای مثال اگه قالبی سفید و با ترکیبی از رنگ سیاه می خواهید بر روی white and black love - view template کلیک کنید، و به همین ترتیب ...
و بر روی لینک موجود کلیک کرده تا به طور کامل قالب انتخابی را مشاهده کنید، اگر دلخواهتان بود use this template را کلیک کنید و اونو ذخیره کنید.
البته یه قالب فارسی هم در بین این قالبها وجود داره که می تونید از اون استفاده کنید: Persian Template - view template
البته باید دقت داشته باشید که در تمام این مراحل همیشه Encodeing (از منوی view) صفحه تون حتما روی utf-8 باشه. (راست کلیک کنید و از منوی Encodeing ؛ گزینه (Unicode (UTF+8 را برگزینید.)
حالا برای اینکه کد آن را داشته باشید تا در قالب وبلاگتون قرار بدید بر روی قسمت show code در منوی چپ در قسمت Options کلیک کنید.
از این به بعد باید خیلی حرفه ای عمل کنید، دقت کنید، وارد صفحه ای خواهید شد که کدهایی رو مشاهده می کنید، در قسمت بالاترش لینک هایی قرار داده شده مربوط به اینکه شما این کد رو برای چه سیستمی می خواهید؟
 Please choose the Blogging tool you use for your specific code
شما باید بر روی Blogger کلیک کنید.
حالا به صفحه ای می روید که در آن کدهایی که باید در ویرایش قالب وبلاگتون قرار بدید می بینید.
شما دو کادر می بینید که در آن کدهای مختلفی نوشته شده؛ کدهایی که در کادر اول وجود داره رو کپی کنید. محل قرار دادن این کدها خیلی مهمه.
شما باید این کد رو بعد از تگ <head> و قبل از <head/> قرار بدید.
یه خورده بیشتر توضیح می دم تا قشنگ بفهمید: به قسمت ویرایش قالب می روید، در قسمت ابتدایی کدهای قالب وبلاگتون تگ <head> رو حتماْ می بینید؛ چند خط پایین ترش <head/> رو هم خواهید دید. دقت کنید که این کدها رو قبل از <head/> قرار بدید.
حالا می ریم سراغ کد دوم:
کدهای کادر دوم رو هم کپی کنید و در محل مناسبی در ویرایش قالبتون قرار بدید، دقت کنید که هر جا این کدها رو قرار بدید قسمت نظرخواهی تون همونجا نمایش داده خواهد شد؛ پس این یکی رو هم دقت کنید که در محل مناسبی قرار دهید.
این یکی باید بعد از تگ <Blogger> و قبل از <Blogger/> قرار بگیره . در قسمت آخر بین فاصله ی این تگ ها قرار بگیره بهتره، ، یعنی وقتی کدهایی که بین این دو (<Blogger> و <Blogger/>) هست؛ تمام شد اون موقع این کد رو قرار بدید. اینطوری بعد از هر متنی که نوشتید قسمت نظردهی قرار میگره.
در ضمن می تونید قالب نظرات خودتون رو Edit (تغییرات) هم ایجاد کنید. با رفتن به قسمت کاربری تون در سایت enetation.co.uk می تونید این عمل رو انجام بدید.
امیدوارم این مطالب مورد استفاده تون قرار بگیره.
----------------------
آموزش های بعدی باشه در روزهای آتی .
فعلاْ ...
نظرات 8 + ارسال نظر
ایما دوشنبه 20 مهر‌ماه سال 1383 ساعت 03:00 ب.ظ http://eama.blogsky.com

سلام نتونستن نظرتو بخونم فونتشو نشناخت

شهرزاد سه‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1383 ساعت 09:49 ق.ظ http://talkhoshirin.persianblog.com

سلام سلام .قالب نو مبارک چه خشنگ شده.

مهدی سه‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1383 ساعت 04:35 ب.ظ http://www.otanazi2001.blogsky.com

سلام .ممنون که به من سر زدی .
فونتی نوشتی قابل خوندن رد حالت عادی نیست .باید با این کدینگ به ویندوز عربی خونده بشه . راستی قلبت خیلی زیبا شده.مبارک باشه . در مورد لودینگ برای فلشهای روی وبلاگ منو راهنمائی کن .
به امید دیدار

امین مج سه‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1383 ساعت 09:38 ب.ظ http://aminmoj.persianblog.com

ایول بابا افتادی تو خط کار خیر و اینها دیگه ... التماس دعا حاج آقا!

سرخ سه‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1383 ساعت 11:35 ب.ظ http://www.sorkh.blogsky.com

سلام دوست عزیزم. ببخشید این مدت بهت سر نزدم. مطلب جالبت رو در مورد دی جی مریم خوندم. خیلی جالب بود. ولی واقعا باورش سخته که این دختر با این صدا تو ایران باشه.

بگذریم دوست گلم. من بخاطر تقاضای جمعی از خوانندگان قالب وبلاگ رو تا حدودی عوض کردم. خوشحال میشم اگه بیایی و نظرت رو بگی. ممنون از محبتت.

امین مج چهارشنبه 22 مهر‌ماه سال 1383 ساعت 01:13 ق.ظ

راستی من آپیدم

قارچ سوخاری-کچاپ + سون آپ رژیمی چهارشنبه 22 مهر‌ماه سال 1383 ساعت 11:31 ب.ظ http://lonleymoon.persianblog.com

مرسی مرسی مرسی

کلوچه جمعه 19 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 10:27 ق.ظ http://cooki.blogfa.com/

سلام به خاطر آموزش هات ممنونم خیلی به دردم خورد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد